tisdag 2 februari 2016

Tisdag! (med några filmtips)

Jaha, då var både nya månaden och veckan igång!


Tisdag. Som bekant inte min bästa dag, även om den egentligen inte är så annorlunda mot de andra vardagarna. Men det är något med själva namnet, tror jag. Alternativt att jag måste ha upplevt något mycket tragiskt på just en tisdag i mitt förra liv ;) 

Nåja, det blir nog en okej dag i alla fall, trots tisdag ;) Äntligen börjar jag känna mig pigg igen. En envis bacill, det där som flög på mig. 

Jag har ju fått tillfälle att "ligga in" nya sofforna i alla fall. De är jättesköna faktiskt. Speciellt om man bullar upp med lite kuddar i hörnet så klart.


Nackdelen med att ligga i soffan och surfa runt på nätet, är väl att jag får så mycket ideér. Främst handlar det om inredning. Jag hittar snygga saker jag vill ha, jag ser mig om i vår öppna planlösning och ser att där skulle jag kunna göra så, där skulle jag kunna ha en sådan... Jag orkade i alla fall flytta runt på ett par ljusstakar. Gjort ett byte mellan soffbordet och skänken i hallen.
Och så har jag satt lite griller i huvudet på mig själv, kommit på något som jag kanske kommer att ha möjlighet att göra om något år. Tiden får utvisa, tills dess håller jag nog tankarna för mig själv, men det är helt fritt att gissa vilt ;) 

Annat man kan göra i soffan är ju att se film t ex.


Den här filmen såg vi för någon vecka sedan. Kanske inte alls min typ av film egentligen, men det var ändå något som fångade mitt intresse så pass att jag var tvungen att se klart den dagen därpå eftersom jag somnade när vi såg den. Ja, jag kan nog somna hur spännande och bra en film än är, om jag är tillräckligt trött....

Den här svenska romantiska komedin såg vi nu i söndags. Liiite överdriven emellanåt, men det blir det gärna när man "driver" med folk p g a deras ursprung. En mysig film som fick mig att skratta i alla fall. Både en och flera gånger. 


                      

Den tredje och sista, October storm, hittade jag ingen bild till, så jag delar trailern istället. En ganska "enkel" drama-thriller som kanske inte var den bästa jag sett. Men lagom en söndag kväll när man inte orkar se en lång film där man får anstränga sig att hänga med. Om inte annat så var det en ganska mysig miljö vid havet. 



Dags för en dusch och testa på orken lite. Kanske till och med orka be Mannen i mitt liv köpa hem semlor? Det är ju tisdag, så då får man ju kvällsfika ;) 


Maria

4 kommentarer:

  1. Ååå,attans baciller... Min äldsta son blev sjuk för en vecka sen men är fortfaran de lite krasslig. Vi andra har klarat oss peppar peppar!!! :) Om jag hade jobbat skift som jag gör nä'r jag inte är mammaledig hade jag varit sjuk för länge sen om någon i min familj bli dålig. får så dåligt immunförsvar när jag jobbar natt,dag och kvällar.... buhu!!! och dit ska man i augusti igen...

    Måste spana in filmerna.. Kan ju vara kul att se en ny film!=) kram

    SvaraRadera
  2. Bra sega baciller må jag säga. jag hostar lite ännu men känner att jag klarar att jobba ändå. har gått ner i tjänst nu 80 % så onsdagarna är lediga tom. maj. SKÖÖÖNT! Undrar just vilka tankar du har fast jag kan inte gissa. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Åh så gott med semla!:) tack för filmtips! Jag gillar sådana. Även serier. Ni har det så fint i ert vardagsrum! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Halloj i stugan, vad roligt det är att läsa om vad man tycker om fil hur olika menar jag. Missångersträsk var nog en av de sämsta filmer jag sett, riktigt urkasst manus, jag fattar inte att man kan få skriva så jäkla dåligt, det var min åsikt om den filmen. Sen vill jag rekommendera en film som jag sett och den var så jäkla bra, Id:a jag hittade den på Netflix.
    Bara ett onsdagstips, Ha en riktigt bra fortsättning på veckan. Kram Monica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...