torsdag 24 september 2015

Välklädd

Det där med mode och stil...


Det är inte helt lätt alla gånger. Att ha koll på modet och att "ha stil". Tycker nog inte att det behöver höra ihop heller. Att man måste hänga med i modet för att ha stil, eller att man har stil för att man hänger med i modet. Om ni förstår hur jag tänker ;)

Jag kan inte påstå att jag är något direkt modelejon som är först med det sista. Nja, snarare tvärtom jag vill nog "känna in" och "vänja" mig vid vissa saker ibland... Stil, det vet jag inte heller om jag har, det överlåter jag åt betraktaren att bedöma ;)

Man jag gillar att klä mig snyggt. Både till vardags (jobb), fest, resor och till "finvardags" (lördag, söndag typ). Jobbkläder kan ju vara lite olika från yrke till yrke, precis som festkläder kan vara olika från fest till fest ;) Så det är ju lite en smaksak om vad man tycker är snyggt och passar för tillfället. 

Jag tycker det är snyggt med välklädda män också. Främst Mannen i mitt liv, för det är ju honom jag har ögon för... ;) (Snygga skor på män, det är något speciellt!) Mannen i mitt liv gillar också kläder och är väl ungefär lika mycket "modelejon" som jag. Ibland ber han mig om smakråd och jag vet ju vad jag tycker är snyggt, men jag är inte så insatt i det där med herrmode, så jag uppskattar när man ser lite klädtips på TV och så. 

Så blev jag så glad när jag hittade en hel fin bok med just herrkläder. Den klickade jag snabbt hem från Adlibris och ett par dagar senare så fick Mannen i mitt liv den inslagen i paket av mig. Gillar att ge bort presenter "bara sådär". Gillar snygga böcker också, så det blev ju en win-win situation det där ;) Mannen i mitt liv verkar också gilla boken, men har nog inte hunnit titta i den så mycket än. 


Så ett litet tips till er som kanske vill hjälpa någon på traven!? Och jag ska klicka hem något liknande till mig med, tror jag! 
Vet ju att det finns... ;) 


Maria

3 kommentarer:

  1. Oj vilken fin bok. Skulle jag ge den till min man så skrattade han nog bara. han är inte det minsta intresserad av kläder. Jag tycker att han borde vara det ibland i alla fall. Annars får han inte följa med på våra små weekendar Fniss! Ha det fint Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Precis så är jag också. Tycker alltid att jag är sist på bollen jämt. Vill liksom känna mig för först.

    Kanske är det min dotter som skickade boken till dig, hihi. Hon jobbar just nu extra med att packa böcker på just Adlibris.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vaaaa?! Ska ni ut och resa:) Önskar er underbara dagar. När är det ni ska till Smögen? Hade ju varit superkul om vi kunde tajma det och åka till landet samma helg och kunna ses:)).
    Snyggt, gillar välklädda män:) Daniel är lika shoppingtokig som jag är:) Måste visa helgen inköp snart:)
    Trevlig resa vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...