tisdag 8 september 2015

Tisdagsfika och filmtips

Tisdag kväll...

Ni som läser ofta hos mig och har följt mig ett tag, ni vet ju vid detta laget att tisdagar inte är min kopp te. Ingen aning om varför, men jag har alltid haft den uppfattningen att tisdag är veckans tråkigaste dag. Samt att just namnet Tisdag, klingar dåligt. Ungefär som Tristdag...
Dagen började inte på bästa sätt, plötsligt behövde jag leta efter ett försäkringspapper på en mobiltelefon, vilket jag inte hittade... Däremot så upptäckte jag att vi har alldeles för mycket papper sparat. Exempelvis kvitton på mobiler som gick i graven 2010, redan.... Sedan när jag skulle hänga in en blus i garderoben (eller snarare walk in closet/klädkammare) så brakade hela hängstången ner, med 20-talet kjolar och minst lika många blusar... Kanske har vi (läs jag) alldeles för mycket kläder sparat också? ;) 
Det blev en seg dag med huvudvärk, tryck över ögat, tjut till och från i örat och så ett APT på det... som dessutom drog ut på tiden. Sen så, fick jag komma hem till färdig middag och så tisdagsfika på det. Hembakt kladdkaka med blåbär och en klick vispgrädde. Det räddade min dag ;) 

Den senaste veckan har vi sett ett par riktigt bra filmer, 
jag och Mannen i mitt liv:


En riktigt bra actionfilm, som väcker tankar om hur saker faktiskt skulle kunna tänkas gå till... Skulle nog tycka att det även är ett drama och en thriller, faktiskt. Det var Mannen i mitt liv som plockade fram den, och jag hann inte med att läsa handlingen innan han satte igång den, och det var nog tur. För jag hade nog kunnat dissa den, som något jag inte gillade. Men som sagt, riktigt bra! Och så tycker jag ju att Sean Penn är en riktigt bra skådis. 


Även denna film plockade Mannen i mitt liv fram. En actionthriller med ett antal år på nacken. (Konstigt att vi hade missat den???) En riktigt nervkittlande thriller i lite "katt och råtta-lek"... Jag jämförde den lite med "Seven" om ni sett den? 

Så varsågoda, ett par filmtips om någon behöver det... Själv behöver jag ett fotbad och det ska jag ägna mig åt nu ;)



Maria 

9 kommentarer:

  1. Filmtips är alltid välkommet. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Perfekt med filmtips nu till hösten. Hoppas du kryar på dig, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Den sista filmen har jag funderat på att se flera gånger, kanske är dax nu, förstår dig med Tisdagar, den är inte min favoritdag den heller. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Håller med, tisdagar är veckans slower, fast måste säga att numera är nog alla dagar lika goda för mig. Men klart är att när onsdagen väl kommer känns det åt rätt håll liksom. Onsdagar är "kjolonsdag" som vi införde på min gamla arbetsplats, får se om det går att införa på min nya ;) även om det jobbar mest karlar där. kram!

    SvaraRadera
  5. Tackar för filmtipsen. Håller tummarna för att onsdagen blir bättre. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Tack för filmtips ,kul att ha något att kolla på när man är sjuk .Tack även för snabbt svar angående din fina klänning .Hoppas det blir en bra onsdag för dej fina du ! Kramar Rita

    SvaraRadera
  7. Åt blåbärskaka som dottern gjorde åt oss häromdagen.
    Tack för tips av film.

    Kram N

    SvaraRadera
  8. Inget fel på tisdagar! :) Har ingen dag som jag tycker är sämre. Alla rullar liksom på och har sin plats i ledet.
    Tur att du fick ett bra avslut på dagen.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Vilken tur att dagen slutade bra i alla fall! Jag har nog inte tänkt på att jag skulle ogilla någon speciell dag! Däremot kan man gärna radera november och februari ur kalendern...eller skicka mig till något varmt land de månaderna fniss!

    Bra med filmtips! Verkar vara precis något som både jag och min älskling skulle gilla!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...