måndag 28 september 2015

Tillbaka igen! Ett livstecken med linssoppa och hembakta frallor!

Hallå! Och hej på er igen!


Nu är jag tillbaka på plats här igen. Efter en fantastisk helg i Nice! Jag vet att flera av er har sett att det var dit vi åkte i Fredags. Vi kom hem igår, men jag har varken hunnit eller orkat förbereda ett inlägg från resan. Verken igår eller idag. Helt plötsligt känns det som att det blev fullt upp med lite av varje. Men det kommer! Jag lovar att berätta om den! För den var fantastisk! 

Men som ett livstecken kan jag i alla fall berätta att jag och Minstingen varit "husliga" idag. Jag satte en "havrefralla-deg" som hon bakade ut och gräddade. Under tiden hon gjorde det, så kokade jag lins-soppa. Riktigt god soppa och helt okej vardagsmat. Och havrefrallorna.... Mmmm... gott, gott... Jag är ingen "soppälskare" men skulle gärna "lära mig" att äta det lite oftare. Enkel vardagsmat. Perfekt så här på hösten. 


Gillar ni soppor? Kanske har ni någon favorit som ni känner att ni vill dela med er av? ;) 


Maria

7 kommentarer:

  1. Hallå! Nu har jag läst i fatt hos dig med... Älskar soppa, och det är nog enda gången jag äter bröd, det är när det är hem- och nybakt. Grön ärtsoppa kan jag tipsa om... finns recept hos mig!
    Åh, vad härligt med en resa till Nice, och kulturlördag med mannen och döttrarna. Vackert på porschen också...
    Själv är jag ganska trött mentalt och fysiskt med, för all del med det nya jobbet. Har liksom sugit musten ur mig... Men nu börjar det mesta falla på plats och jag, barnen och alla föräldrar börjar hitta varandra...
    Kanske mer tid och lust att hitta tillbaka till bloggandet igen.. :)
    Ha det gott, kram från Kate

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem! Vill gärna höra allt om en underbara resa.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men det var väl bästa livstecknet ever med soppa och frallor!

    Kram jenny

    SvaraRadera
  4. gud så gott det ser ut! Dålig på soppor faktiskt men höstgrytor på långkok är en favorit. Tex Boef Bourgogne....mkt rödvin i och mkt svamp ska det vara i också :)

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot Niceberättelse! Jag var själv där ---eh typ 1996 var det visst när jag räknade bakåt ;)
    Soppa äter vi en del, gillar mustiga soppor men helst inte mixade. Gjorde en busenkel tomatsoppa förra veckan med stekt halloumiost i, mycket gott när man är sådär lagom hungrig, Här säkert fler på lager. kram!

    SvaraRadera
  6. Soppa är jättegott. Riktigt värmande och nyttig höstmat tycker jag. Rödbetssoppa är gott, sparris soppa också och svamp soppa ska vi inte tala om. Mums! Havrefrallor låter härligt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Soppor är jättegott och mina favoriter är sparrissoppa, kantarellsoppa, blomkålssoppa och Rostad morotssoppa. Låter supergott med frallor till. Ser fram emot bilderna från Nice. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...