fredag 18 september 2015

Regnig fredagmorgon...

Så var det fredag igen...


Sovmorgon för min del.Passar på att ta mig tid att äta frukost vid TV´n. Tänder ett ljuvligt doftljus och känner lugnet. Regnet vräker ner utanför, mitt huvud skulle behöva en värktablett men ändå... Det är fredag, jag har min familj, även om inte alla är samlade just nu så har jag dem. Jag har ett jobb att gå till, och även om det är en tidvis lite stressig tillvaro, så har jag kolleger som jag trivs med. Och så klart alla förskole-barn som förgyller dagarna. Jag har det bra helt enkelt! Viktigt att tänka på det, och inte fokusera på saker som egentligen är "skitsaker", om man jämför... Jämför med alla människor runt om i världen som inte har något.... 

Ta vara på livet! Imorgon kan det vara för sent! Och ha en fin helg också! Själv ska jag ut på trevligheter ikväll. 


Maria

6 kommentarer:

  1. Tänkvärt inlägg. Mysig bild att starta fredagen med. Jag börjar 09:30 idag, så snart är det dags att ge sig iväg. Vi ska till Liseberg med våra elever idag, det är 'Särskolans dag'. Synd att det blåser halv storm. Som du vet så har jag en annan känsla för mitt 'jobb', så jag kollar nytt då och då. Ha en tanke som jag vill förverkliga:). Familjen betyder allt, vad skulle man göra utan den.
    Ha nu en riktigt härlig fredag och helg vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tänkvärt och mycket sant.
    Vi har så mycket att vara tacksamma över, att vara glada över... Ibland kan en skitsak ta alldeles för stor plats men då får man försöka tänka just så.. en skitsak och lägga undan det och ta fram allt det som är bra som är så mycket större :)
    Ha en mysig fredag.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Så sant, vi ska vara glada och tacksamma för allt det vi har. Önskar dig en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Bra att bli påmind om sånt ibland och ta sig tid att reflektera.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Så fina och sanna ord !V i ska vara glada och tacksamma för allting vi har .Underbar bild .Hoppas du fick en toppen kväll.Önskar dej en skön och härlig helg .Varm kram Rita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...