torsdag 3 september 2015

Platsbyggd bokhylla?

Är jag hopplös eller hopplös?



När jag nyligen möblerade om och fixade med nya gardiner och så, i vårt TV-rum, ja men då poppade det ju upp nya tankar och funderingar förstås...


När jag satte mig där i ena svängen på soffan, så då helt plötsligt så såg jag ju ut i den delen av allrummet som vi använder som ”kontorshörna”. Där finns det gamla fina skrivbordet i ek, och så i gången in mot vårt gästrum… där står våra två höga enkla vita bokhyllor som rymmer en hel del böcker. Jag kan inte påstå att det var en speciellt vacker syn, inte.


Gången är ganska smal och det såg väldigt trångt ut och rörigt med alla färgglada bokryggar. 
Det var då tanken kom. Tanken på en platsbyggd bokhylla  i ”halvhöjd”. Ungefär som den vi byggde i vår ”whiskyhörna” när vi flyttade in.  En ganska enkel i vitt med lite snygga frästa spår eller andra dekorationer.  Lite lagom snickarglädje ;)


Jag tror att det skulle lätta upp lite i den där smala gången och så kan jag kanske anordna den där tavelväggen ovanför? Tavelväggen som inte blev av i TV-rummet, eftersom det nu råkade hamna en TV där ;)

Mannen i mitt liv tyckte att det var en bra idé. Och jag tror att han kommer att vilja bygga den. Så småningom, när han har tid över från andra byggprojekt i huset,  sitt jobb, m.m... ;) Annars får vi väl helt enkelt ragga upp något snickeriföretag  som har tid.


För när jag kommer på någon sådan här briljant idé brukar jag ha liiiite svårt att släppa det... Lite hopplös är jag kanske?



Maria

10 kommentarer:

  1. Bra idé. Gillar er platsbyggda där nere. Jättefin. Du är inte alls hopplös bara full av bra idéer. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vill helst att alla mina ideer ska vara klara igår......brist på tålamod??? Inte alls, ha, ha. ska bli spännande att följa ditt projekt som kommer bli hur bra som helst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Tror jag definitivt på! Å är mannen på är det bara att smida medans han är varm ;-)
    Ha en fin torsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Det hade blivit jättefint med en platsbyggd hylla där. Jag var lite mer drastisk när jag inte klarade alla röriga bokryggar, då åkte alla böcker ner i en låda på kontoret och bara "de fina" fick vara framme. Daniel ringde från Köpenhamn där han varit sedan igår, och nu känner han sig också dålig. Typiskt, men så är det. Får se hur han mår när han kommer hem. Så det var ingen D hemma igår och kund ta hand om sin sjuka sambo:) Men William gjorde så gott han kunde;))
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det hade blivit med en platsbyggd hylla! Ser fram emot att se resultatet.

    SvaraRadera
  6. Men det är ju så galet roligt och galet jobbigt när man kommer på en massa idéer hela tiden. Man vill att det ska vara klart NU! Din idé låter superbra!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Här poppar det också idéer..min man brukar höra på min röst när jag kommer med en fantastisk idé! hihi!

    Tror din idé blir kanon

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Hje! Så fint du har! Undrar var du köpt den runda spegeln med rep som hänger över den platsbyggda bokhyllan?
    Mvh /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för dina ord! Spegeln är köpt på Fullgör Handel, strax utanför Uppsala. (ett par år sedan) Minns tyvärr inte märket, så du kan kolla upp var återförsäljare finns. Men testa att googla spegel med rep så får du upp en massa bilder och kanske kan hitta något där ;)
      mvh maria

      Radera
    2. Fullerö Handel ska det vara. Himla rättstavning... ,)

      Radera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...