fredag 11 september 2015

Nystädat och nästan helg

Den där känslan när det är nystädat...

Det är en känsla jag verkligen gillar! Ja, det är en sådan där "åh vad jag mår bra nu"-känsla... Ja, jag mår faktiskt bättre när det är nystädat än när det känns skitigt och är rörigt...

Så det så! Och så mår jag så bra när jag får piffa och fixa med hemmet. Byta kuddar, flytta runt på ljusstakar, tända doftljus och såna där ganska oviktiga saker ;) 

Tv-rum och kök har fått nya gardiner och kuddar. Uterummet har fått "nygamla" kuddar. Alltså nya för uterummet, men inte nyinköpta. Sånt som finns i gömmorna som plockats fram, sånt som har legat någon annanstans tidigare. Både i soffan och på sängen har kuddarna "bott" tidigare.

Ett billigt och enkelt sätt att förnya. Att byta saker mellan olika rum, helt enkelt. 

Det enda som är helt nytt är nog att jag köpt en till rutig filt, lika som den jag hade redan. 

Jag gillar verkligen att ha nystädat till helgen kommer, och försöker städa på torsdagar. Nu är det nästan helg... och denna helg kommer att bjuda på ännu en hotellvistelse. Men inte med Mannen i mitt liv denna gång, utan med en annan när och kär person. 


Men nu är det dags att gå till jobbet. Ett arbetspass kvar och sedan är det helg! Happy Friday! 



Maria



9 kommentarer:

  1. Alltså jag älskar verkligen ert uterum (och porchen). Jag hade suttit där jämt om jag var hos dig :)
    Tack för att du visar alla fina bilder och inspirerar!

    SvaraRadera
  2. Verkligen skönt att ha nystädat. Hos oss är det kaos just nu eftersom jag håller på att röja och plocka ut kläder och prylar som ska säljas/skänkas/slängas. Usch vad jag blir stressad av röran! Räknar med att ha röjt klart det värsta i helgen.

    Mysigt med en hotellnatt igen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så snyggt hos dig! Gillar de dova färgerna, och pläden vart har du köpt den? Går den i brunt eller grått? Letar efter två i grått.
    Ska bli så härligt med helg, Daniel skulle varit på fest med jobbet, men det blev ändrat så han är hemma. Underbart:)
    Ha nu en riktigt skön helg vännen. Låter mysigt med hotellvistelse.
    Kramar Maria


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen. Tack söta du:) Ljuset kommer från Annorlunda Möbler i Kållered, http://www.annorlunda-mobler.se/dekoration/ljuslykta/.
      Ha en fin söndag
      Kram kram

      Radera
  4. Underbart när det är färdigstädat till fredagen ! Tycker helgens känns längre om det är klart på torsdagen .Underbart med en hotellnatt igen .Önskar dej en skön och mysig fredag och helg .Kram Rita :)

    SvaraRadera
  5. Älskar ditt hem, så fint kram och trevlig helg/Diana

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att det är otroligt avkopplande och gå runt hemma och flytta saker mellan rummen och småpiffa lite!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Fint och fräscht, det är bäst. Snygga plädar. Dom passar verkligen bra där. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Ja men visst är det skönt med nystädat! Det blir liksom en annan känsla!

    Det syns att du gillar att piffa!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...