onsdag 16 september 2015

Höst och ett litet filmtips

Mitten av september...


Tänk vad fort tiden går... Vi har precis passerat mitten av september, den första höstmånaden. Och det änns verkligen att det är höst nu. Jag gillar hösten. Mycket! Älskar luften, de vackra färgerna i naturen och att man får klä på sig lite mer. Sköna koftor och plagg i jordfärger som brunt och beige. Ja det är mina favoritfärger ;) 
Lite höstnytt har ju flyttat in i garderoben redan. Jobbkläder som toppen från LINDEX och klänningen från HM, riktigt prisvärda. Prisvärd är kanske inte nyaste Odd Molly-klänningen köpt hos MATHILDE... Men ack så snygg! Tokgillar allt med den, både mönster, färger och den sköna passformen. Kanske ska jag ha den när jag och några tjejer ska ut och äta på Fredag? 
Hösten ja... ja den gillar jag, man får ju tända lite ljus och kanske lyckas man softa i soffan lite mera ;) Och då vill man ju gärna se på film eller Tv. Vi såg en film härom kvällen. Absolut inte den bästa film jag sett, ganska seg  men ändå kunde jag inte låta bli att tycka att den var rätt okej, faktiskt... 

Filmen handlar om två unga tjejer som för sju år sedan dömts som skyldiga till en liten flickas försvinnande och död. När de frigivits och är tillbaka i sina gamla hemkvarter försvinner ännu ett litet barn och misstankarna riktas återigen mot de unga tjejerna... 


Som sagt, inte den bästa film jag sett, men helt okej att kura ihop sig i soffan med en kopp te till... ;) 


Maria

7 kommentarer:

  1. Alltid mysigt med filmkväll:)
    Vi har haft en myskväll här ikväll lillfian o jag.
    Så skönt och vi behövde verkligen bara göra ingenting och bara mysa i soffan en kväll <3
    ina blusar o klänningar du hat köpt! Måste med uppgradera min garderob känner jag..
    Fast har beställt en hel del nytt till hallen nu, så jag får nog hålla i slantarna lite;-)
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du köpt. Jag har inte kommit igång med höstshoppingen ännu:)
    Kram på dig vännen
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du har shoppat ! Jag har inte hittat något än.!Ja nu är det mysigt på kvällarna och tända ljus och krypa upp i soffan och kolla på film.Tack för filmtipset .Ha en bra torsdag .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Fina höstkläder och visst är det mysigt med höst bara det inte tokregnar hela tiden. Som nu.. Fniss! KraaamPia

    SvaraRadera
  5. Visst har det gått fort men håller med dig hösten är härlig med alla sina färgskiftningar. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint du shoppat! Jag har vanligtvis mycket svart och grått på hösten och vintern men nu är jag sugen på att komplettera med lite rostfärgat eller aubergine....
    Tack för filmtipset.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ååå vilka fina! Himmel kvinna din garderob måste snart vara liks stor som mitt vardagsrum...;)
    Mysigt att gå ut å äta..
    Filmtips tackar man för....hade kunnat vara något för mig i morgonkväll... men jag är ensam då så det blir inga läskigheter..;)
    Ha en underbar helg nu!
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...