söndag 6 september 2015

Fyllt på "må bra kontot"

Ikväll har jag en skönt nöjd och avslappnad känsla inom mig.


Jag och Mannen i mitt liv har haft en "på tu man hand helg" i Stockholm. Strosade runt lite på Söder igår och tog även en drink på Himlen. Checkade in på hotell, bytte om, skålade i ett glas champagne på hotellets restaurang innan vi tog båten.

Båten ut till "vår" skärgårdsö... Fjäderholmarna. Förstås... ;) Där delade vi på en liten flaska bubbel och jag lyckades fylla väskan lite också ;) 

Vi satt på "vår" klippa och pratade om allt möjligt en timme. Pratade om att vi varit tillsammans i 25 år nu i höst... Konstaterade att tiden går så fort... Vi tänkte tillbaka och mindes hur vi hade träffats, hur vi hade uppfattat varandra... Kärlekssnack helt enkelt ;)

Vi pratade om drömmar, drömmar om ett eget ställe vid havet. Det blir ju lätt att man drömmer om sånt när man sitter på en klippa i September och njuter av kvällssolen. 


Vi pratade om "den ljuvliga hemligheten" som närmar sig mer och mer... Vi pratade om livet i allmänhet. Det är så otroligt avkopplande att sitta och "bara vara" en timme på en klippa. 


Naturens egen champagnekylare ;) En vattenfylld klippskreva. Men om den kyldes så mycket, det vet jag inte, där den låg i solen ;)

Efter en timme gick vi till Fjäderholmarnas krog för att äta en tvårätters och fast jag tog fisk som varmrätt, så blev jag så där otroligt mätt och samtidigt galet trött (paltkoma!) så jag nästan ångrade att jag tagit sill och ost som förrätt. Men jag var så sugen, och det var ju sista chansen för i år. Säsongen lider mot sitt slut på Fjäderholmarna, nu är det begränsade öppettider några veckor till innan de stänger helt fram till julbordet drar igång.


När vi satt där på krogen, skulle Mannen i mitt liv plötsligt kolla Facebook, när jag gjorde det. Och då upptäcker vi att den är borta. Med betalkort och allt... Mannen i mitt liv tror själv att han måste ha glömt/tappat den på båten. Jag tar min mobil och ringer upp hans mobil. Inte för att jag vet vad jag väntat mig, men det var faktiskt en kille som svarade. Och det var crew-killen från båten. Vilken tur! Så när vi klev på båten så kom mobilen tillrätta igen. Som om den aldrig varit borttappad ;)
När vi kom tillbaka till Slussen och promenerade de några hundra metrarna upp till hotellet, så piggnade jag till och vi bestämde oss för att gå upp på Söder för att ta ett glas vin eller något. Klockan var ju liksom bara strax efter 21...  Sagt och gjort vi traskade uppöver och bestämde oss för att åka upp på Himlen igen, vi hade ju aldrig varit där på kvällen, när det mörknat. Det var mycket folk där och fullt ös. Vi tog ett varsitt glas och hade turen att överta ett bord ganska snabbt. Riktigt trevlig stämning och en rejäl kontrast mot lugnet ute på holmen ;) Ett bra avslut på en mycket trevlig dag och kväll! 
Idag, efter en rejäl hotellfrukost så tog vi bilen in till centrala centrum, om man säger så. (Vi bodde ju vid Slussen, på Hilton) Vi tog en kaffe uppe på NK, där de ganska nyligen renoverat och det har blivit så fint och trevligt. Vi gillar att sitta där, men har i flera år tyckt att det borde göras något åt interiören... och nu är det gjort ;) 


Vi jagade runt i regnet (och jag kan inte fatta varför jag inte hade varken min snygga regnjacka eller mitt fina paraply med???) efter en Odd Molly-butik som jag är rätt säker på att jag passerade i våras, men med mitt lokalsinne så hade jag ingen exakt uppgift om var denna butik skulle ligga, inom en halv kvadratkilometer, typ...;) Vi kollade google maps, som ledde oss till en butik som skulle ha öppet till 16. Vi traskade dit och jag hävdade bestämt att det var åt fel håll, mot den butik jag hade sett... Vi kom fram och butiken var stängd... Och det var faktiskt inte den butiken jag menade... Det vet jag bestämt. Frågan är bara om den kanske hade flyttat??? Jag måste nog gå till botten med det där ;)
Jag var på jakt efter en speciell klänning som inte verkar finnas på alla ställen som säljer Odd Molly. En rykande färsk nyhet som jag var väldigt nyfiken på. I alla fall så gav vi upp där i regnet och gick till bilen. När vi var på väg ut ur stan, så hade jag googlat mig fram till att Mathilde sålde den klänningen. Jag råkade säga det och Mannen i mitt liv frågade var det låg... och vände och åkte tillbaka, släppte av mig så jag kunde gå in och kolla, så åkte han och parkerade och kom efter och agerade smakråd. Därefter var klänningen min, och den är ljuvlig! Och jag påmindes åter om att jag nog måste ha världens absolut snällaste och mest omtänksamma man!!!! 
Men hungrig hade han blivit av allt letande så vi tog en lunch på NK-restaurangen. Och klänningen, den kan ni se HÄR om ni är nyfikna på den (Lite liten i storlek, och ingen dragkedja, så jag fick gå upp en storlek för att få den över bysten;) och kanske vill beställa lika? ;) Nöjda och glada båda två, av vår vistelse i huvudstaden, åkte vi hemåt och nu på eftermiddagen tog vi ett bubbelbad där ute. Jag har ont i en skuldra och det var riktigt skönt med lite massage och värme! Sen spa-ade jag en stund i badrummet med kroppsscrub och skön lotion efteråt.... Nu blir det snart en kopp te och Broadchurch, som vi missade i torsdags.

Detta har verkligen varit en helg med extra allt, "må bra kontot" har fyllts på rejält!


Maria


10 kommentarer:

  1. Tänk vilken tur att det finns ärliga människor, vilket jag tror att de flesta är, egentligen. Men det hade ju blivit otroligt mycket extrajobb om den försvunnit i orätta händer..
    Härlig helg fick ni ju ialla fall, på tu man hand!
    Söndagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Låter så underbart med era små turer. Vi har haft en jättemysig familjedag, men på ett helt annat vis.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Låter så himla härligt med era turer ! Men man behöver egentid .Himla snygg klänning du har på dej .Vart hittar jag en sådan .Önskar dej en skön start på nya veckan och en fin måndag .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Låter skönt! Min helg var ju liiite annorlunda må jag säga.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Låter som en helt underbar helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Men åh så mysigt! Det är verkligen mysigt på Fjäderholmarna!
    Tur att mobilen kom tillrätta :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. men vilken fin helg ni har haft det... skål!!

    SvaraRadera
  8. Vilken skön helg ni har haft... och snart 25 år grattis, era stunder på tu man hand är verkligen en inspiration, kan man säga så, jag menar att du visar hur viktigt det är med dom där stunderna tillsammans... jag lyckades förra veckan få en lunch och strosande på stan med min man medans svärmor tog minstingen... en guldvärd tid för oss

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  9. Vad MYS det ser ut :) du bara MÅSTE besöka Styrsö och Brännö i Göteborgs Södra skärgård om du kommer hit nån gång de är makalöst vackra och rofyllda. Att besöka skärgård är som att träda in i lugnet med sitt sanna jag.

    Ha en kanonvecka :)

    LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor

    SvaraRadera
  10. Låter som en helt underbar helg på alla vis!
    Och skönt att mobilens försvinnande inte kastade en mörk skugga över helgen som den lätt hade kunnat göra om den inte kommit tillrätta.
    Jag och maken åker inte iväg själva speciellt ofta.
    Men däremot har vi "egentid" nästan varje kväll i soffan till någon film eller bara sitter och pratar.
    Och den stunden är guld värd!
    Ha en jätte fin onsdag!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...