fredag 4 september 2015

Fredag med lite nytt i köket

Härliga fredag! 


Så välkommen är denna dag! Varje vecka likadant. Fredag! Det är något speciellt med fredagar. 

Man kan kalla det "Happy Friday", "Fredagskänsla", "Fredagsfeeling" , "fredagsmys" eller vad man vill...  Jag tror ändå många av oss menar samma sak. Såvida "fredagsmys" inte enbart betyder tacos eller chips för vissa ;) För mig betyder i så fall "fredagsmys" bubbel med bubbel...
Fast den där speciella känslan, det är något som finns där från att man vaknar tills man går och lägger sig på kvällen (och då brukar man vara rätt trött, men förhoppningsvis nöjd med gångna veckan) och det är den jag menar. K Ä N S L A N av att det är F R E D A G! 
Jag sitter vid frukostbordet med just den känslan och njuter av att det är nystädat. Om än lite fuskstädat, när jag skulle moppa golven igår så var mopparna inte tvättade sen sist... Eftersom jag aldrig i livet skulle torka golv med en smutsig mopp, så tänkte jag ett tag igår: -"Jag tvättar de ikväll och moppar imorgon, på min sovmorgon"... Men jag kom på bättre tankar imorse... än är inga golv moppade. Om ingen annan har moppar dem tills jag kommer hem ikväll strax efter halv sex, ja då får det vara ;) 


Jag sitter i alla fall här och är lite nöjd över mina nya ljushållare. Jag har velat ha typ sådana här cylindrar där man kan sätta stearinljus innanför, en tid nu. Och plötsligt så ramlade jag över dem i förra veckan. Precis som jag tänkt mig dem. I glas och silvrigt. Helnöjd och jag hittade dem på inte mindre än Rusta, faktiskt. (Finns otroligt mycket godbitar där, faktiskt!)


Jag har kommit på mig själv med att vilja ha lite "elegantare och mognare" detaljer, mer och mer... Kanske är det åldern? Haha... Nu vill jag ha nya krukor i köks-fönstret. Lite silvriga istället för de nuvarande som är flätade i något naturmaterial. Allt för att det ska bli "rätt" ;)
Ja, jag sitter här med min fredagskänsla och är glad över att den utflyttade dottern tydligen kommer göra oss sällskap till middag ikväll. Om en stund är det dags för veckans sista arbetspass. Sedan så... sedan är det helg!


Var rädda om varandra 
(händer alldeles för mycket hemskt i världen
och ha nu en riktigt fin F R E D A G!



Maria





6 kommentarer:

  1. Fredagskänslan! Den bästa! Och idag en extra bra känsla! Enköpings bloggmaffia ska hem till Ulrica!!!! Där blir det nog inget bubblel med bubbel. Mera bubbel med babbel.

    Ha skön fredag, med eller utan moppade golv :-) !

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Jaa, tänk att varje freedag känns lika fantastisk! Trots att jag älskar vardagen också!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Fina ljuslyktor! Jag håller med, man kan hitta en del fint på Rusta och till snälla priser :)
    God helg till dig!

    SvaraRadera
  4. Rusta har mycket fint och dom där gillade jag riktigt mycket.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Tänk att det är något visst med fredagar ! Bara älskar dom ! Fina ljuslyktor ,Rusta har mycket fint för en billig peng .Ha en skön och slapp söndag .Kram Rita .

    SvaraRadera
  6. Rusta har mycket fint att fynda, själv fyndade jag på ÖB häromdagen kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...