måndag 14 september 2015

Fixartid...

Efter mor och dottertid kommer annan tid...


Nämligen "fixartid"... Att fixa hemma, ute i trädgården och på huset...
Ja, det var vad jag ägnade min söndag åt. I alla fall en stor del av söndagen (jag gjorde veckohandlingen också;) gick åt till "fix".

Mannen i mitt liv hade satt klart lite foder och dekorer på lördagen, under tiden som jag och dottern roade oss i huvudstaden. Så igår så målade jag lite här och där. 
Vi var ute tillsammans, jag och Mannen i mitt liv. När jag målade så satte han bland annat dit lite mer utebelysning. Små lampor som är infällda i trädäcket.
Det är så mysigt när vi är ute tillsammans och fixar och grejar. Vi tar en kopp kaffe eller två, småpratar en stund och så återgår vi till det vi håller på med.
Vi grillade och åt korv till lunch. Ute. Jag gillar verkligen hösten och vill kunna ta vara på de fina dagarna. Så mysigt att äta ute då. 
Förutom att jag målade lite, så rensade jag ur visset ur mina pallkragar och drog upp de sista morötterna. 

Blomlådorna på baksidan är fortfarande väldigt fina, men på framsidan, på porchen... hu... de är hemska. Tyvärr hann jag inte med dem igår, så jag får skämmas någon dag till innan de är tömda... 


En söndag går fort, och jag och Mannen i mitt liv är ju så "fantastiskt duktiga" på att boka in roligheter, så det dröjer till vi har en fri helg hemma igen, till att fixa med det sista innan hösten slagit till ordentligt...


Men det är desto roligare och härligare att få de där sakerna gjort, när man känner att man liksom sett fram emot det. Fixartiden... ;) 



Maria

12 kommentarer:

  1. Vad fint du fixat eller ni fixat. jag älskar verkligen när man strosar runt och fixar tillsammans där ute. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Låter ungefär som min och Daniels söndag:) Gillar att vi är ute båda två:). Och ert hus, det är fantastiskt fint, så snygga detaljer.
    Låter som ni har en spännande höst framför er.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gör! :) Kul med en mor och dotter dag!=)

    SvaraRadera
  4. Himla fint ni har det!

    Vi hade en sån helg nu i helgen som var. Perfekt att beta av lite på to do-listan. Vi for nog lov att fortsätta kommande helg också.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Himla fint det har blivit på eran baksida, härligt med en fixardag, behövs här hemma med. Hoppas du har haft en skön måndag. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Alltså sååååå fint det är med er veranda och nya rummet!!!
    Top noch!
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Åh vad fint ni har det!!

    Kram kristin

    SvaraRadera
  8. Ååå Maria det är så galet snyggt det där!
    Jiiiises så fint! Han kan han din man!
    Å vad mysigt med stockholmstripp med dottern....myyyyysigt mysyyysigt...
    Å att få med sig sånna shoppingpåsar gör ju bara det hela ännu mysigare..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Men åh så snyggt ni har det! Visst är det härligt när man får fixa! Men inte heeela tiden, så helt rätt att boka in roligheter också!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Ser fint ut!
    Lite fix ute vore bra. Rensa pallkragarna börjar bli dags! Hm kanske får in det nu till helgen??
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Åh, vad mysigt du har gjort kram Diana

    SvaraRadera
  12. Du är en hejare på att fixa och dona och ditt hem är så galet fint. Vilken mysig tripp du hade med dottern, inget jag får med mina killar på, tyvärr..... Jag och Mr C har också bokat in en mysig resa framöver som jag verkligen ser fram emot. kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...