torsdag 13 augusti 2015

Tid och kvalitetstid

Sen Torsdag kväll...

Ha ha... Så gick det med det där med att sitta i soffan klockan 21... Här har jag precis satt mig ned vid köksbordet, och klockan är typ 22 ;) Jag hade ju kunnat satt mig i soffan, men nu blev det köksbordet. Och att jag inte satt mig ner i tid är ändå helt okej!
Anledningen är att jag haft kvalitetstid med den utflyttade dottern  som gjort mig sällskap här under kvällen. Vi har varit ensamma här hemma då hennes sambo tränade fotboll och resten av vår familj var uppe och flög (utom Mellantjejen som jobbade kväll) och vi hade "mor & dotter-prat" samtidigt som jag små-städade lite här hemma. (Torsdag = städdag ;)
Igår hade vi kvalitetstid tillsammans hela hemmaboende familjen, då vi tog en tur till Sigtuna för att köpa glass. (Var ju tvungna att testa nya bilen, lite ;) Det är viktigt detta med kvalitetstid! Jag vill prioritera min tid bättre, denna höst än vad jag gjorde under våren. Finns så mycket jag vill hinna och det gäller att planera så det inte blir en stress. Därför lägger jag lite mindre tid på bloggen just nu. Det blir inte alltid uppdaterat varje dag. Det blir som det blir, helt enkelt. 

Men nu är det hög tid att göra sig i ordning för sängen. Börjar tidigt imorgon! God natt på er! 


Maria

7 kommentarer:

  1. Här har det varit en intensivt de sista två veckorna, Ska bli skönt med kvalitetstid med man och söner i helgen... Fin Bild! Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Viktigt det där med kvalitetstid, njuta här och nu. själva njuter vi av några dagars semester till innan vardagen börjar. Tyvärr blev det ingen resa till Fjäderholmarna i år, men de ligger som tur är kvar, till nästa år...... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Hej min vän..
    Det där med att planera och prioritera sin tid känner jag igen..
    Hur gör man.. Jag vill iallafall lyckas med det :)
    Hoppas allt är bra med dig min vän.
    Stor Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. God morgon!
    Visst är det viktigt med kvalitetstid och vad man prioriterar! Förstår dej vad det gäller bloggandet, för det är ju likadant här! Bloggar inte varje dag, utan när jag har tid och känner för det!
    Ha nu en fortsatt ljuvlig helg..njut och ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Kvalitetstid är jätteviktigt. Bra att planera sin tid så att man inte missar det hela. Här är det samma sak. fast jag är dålig på själva planeringen Det blir som det blir helt enkelt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Man ska göra det som är bäst för en själv! Kvalitetstid låter bra.

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Jag håller med! Det är de där stunderna man kommer ihåg sen! Nej, det är inte lätt att hinna med allt man vill...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...