tisdag 4 augusti 2015

Sömnlös i Seattle...

Gääääsp....Godmorgon....


Här har vi en bloggerska som legat sömnlös i Seattle inatt... Eller vad säger jag... Seattle?  Min "by" (eller "villastad" som mäklarna ibland så tjusigt uppgraderar till ;) heter ju något helt annat ;) 
I alla fall... Ni vet känslan när man somnat någon gång efter kl 23, vaknar och kollar på klockan. 01.15. Nästa gång man kollar på klockan är den 02.12. 
Där emellan har man vänt sig från vänster sida, till höger sida, från vänster till höger... Flyttat lite på benen till en annan ställning, flyttat tillbaka... Lagt sig på rygg och knäppt händerna på magen. Andas, slappna av och sov... Känner att det nog nästan småvärker  i magen? Hungrig? Gå ner i köket och rosta en macka? Nope! Bara spädbarn som behöver äta på nätterna. Inte 44:årigt kvinnfolk... I alla fall inte i detta läget ;) 
Testar det där med att räkna får (det brukar funka på mig). Ni vet de där som ska hoppa över staketet någonstans innanför ögonlocken. Fantasin skenar dock iväg, och när jag ser att staketen bytts ut mot riktiga hinder som hästarna svischar över... och fåren då svischar över dem med sina ulliga kroppar och korta ben... Ja, då funkar det inte längre... Ler för mig själv och någonstans så måste jag ändå ha somnat. Långt efter det att klockan hade visat 02.12....
Vaknar några timmar senare av att Mannen i mitt liv pussar hejdå för att gå till jobbet. Ställer klockan på 08.00, eftersom jag inser att sover jag för länge, så kanske nattens procedur upprepas....Och det vill jag inte riskera eftersom detta är min sista semesterdag. Imorgon är det jobb och då vill jag vara utvilad ;) 


Somnar inte om med detsamma och beslutar mig för att gå upp istället ;) Ser ut att bli en fin tisdag! 




Maria 

1 kommentar:

  1. Det är jobbigt när man inte kan sova. .....det har jag oftast inget problem med. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...