torsdag 20 augusti 2015

Så klart!!!

Plötsligt händer det...


Jag fattar bara inte varför det inte hände tidigare??? Jag har länge varit sugen på en kista i rotting... Tycker de är så snygga. Men jag har inte vetat vart den skulle stå? Har liksom inte hittat den perfekta platsen. Men som en blixt från en klar himmel, typ näst sista semesterdagen, efter att jag köpt den där fina Lexingtonboken och bläddrade i den... då kom jag på att den ju skulle stå i uterummet. (Redan dagen därpå var det jag som  rattade det "stora monstret" till det stora blågula ;)


Så klart! Jag var ju ändå inte riktigt nöjd med den provisoriska lösningen med det runda bordet... Ett runt bord blir inte bra mot en vägg... Tycker inte jag i alla fall. Ett runt bord borde få fritt runt om sig. Det blev ett betydligt trevligare intryck med den kantiga kistan. Jag bytte de vita stolarna mot ett par svarta från köket. Det är samma modell, och nu har jag mixat svarta och vita i köket, vilket också gav ett mildare intryck, men det får ni se en annan gång. 

Tavlan fick flyttas lite åt sidan och göra sällskap med mina stråhattar. Tyckte det ramade in allt på ett bättre sätt. Och så klart så ligger nya fina Lexingtonboken på plats på kistan. Det blev  ju lite större yta, så det råkade få plats en ljuslykta där också. Så mysigt att sitta i uterummet nu när det mörknar på kvällarna och tända lite ljus... Ja, ni vet ju vid det här laget att jag tokgillar mitt uterum ;) 


Och, nej... det är inte helt klart än, fast jag hunnit piffa om det några gånger... ;)  Men snart ska golvvärmen spacklas in och klinkers läggas... 



Maria


10 kommentarer:

  1. Mycket snyggt val och en bra placering på kistan!
    Önskar Dig en toppendag!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Aaaaaaa va nice!! Kanon ju:)
    Ha de toppen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Men så snyggt! Superfin kista, du kan det där med att piffa. Hade gärna hängt på till Ikea :).
    Hoppas allt är bra med dig vännen
    Ha en fin dag i solen.
    Jag har haft "en sån där natt" i natt, D har varit i Borlänge.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så snyggt det blev !!! Ha en härlig dag .Kramar Rita

    SvaraRadera
  6. Tjusigt....

    Jag planerar det stora varuhuset till helgen (tror jag) alltid finner man något! samma här med bloggandet, jag är lite dålig på det men annat prioriteras och det är viktigast...
    hihi precis som du så har jag lovat mig själv att vara klar vid 21.. läggdags senast 22!
    Va? har Boradchurch börjat, jag såg första säsongen.. blir att kolla ikapp

    Må så gott fina du
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Fint! Du pysslar på du.. Vi ska till fjällen den 4:e till den 8:e september. Ska bli riktigt kul. Sedan har vi också bokat in en helg i oktober. Falun igen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Blev kanonfint!!! Härligt när man kommer på det eller vad som fattas :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...