torsdag 6 augusti 2015

Nya rottingfåtöljer, sommarens fynd! Eller...?

Kanske är det sommarens fynd???


Åtminstone påstår det blågula varuhuset att dessa svarta rottingfåtöljer är ett sommarfynd! 


Jo, jag är benägen att hålla med, faktiskt! 199:- istället för 499:- . Det är en rätt väsentlig skillnad. Jag sprang på dem i lördags när jag skulle köpa de där billiga handdukarna till kräftskivan. Tvekade ett tag på om jag skulle köpa en eller två...?


Om jag köper en, så kan den stå invid spisen på "kökssidan" till... Där har jag försökt få placera en fåtölj förr, inte helt problemfritt. Någon (läs gärna Mannen i mitt liv ;) tycker att det är för trångt. Men jag tänkte att jag kanske kan göra ett nytt försök. Om jag köper två, kan jag ju alltid ha dem i uterummet istället för de svarta köksstolarna... Så gick tankarna. Dottern som var med tyckte absolut att jag skulle köpa två. Jag kunde ju alltid sälja den andra, resonerade hon. Smart! Sagt och gjort...


Jag slog till på två. 199 kr mer eller mindre liksom... Jo, jag tycker nog som sagt att det är sommarens fynd! Vad Mannen i mitt liv tycker om saken är lite svårt att veta, då han knappt kommenterat dem, annat än att jag fick nog snart ta reda på dem, när han tyckte de var i vägen när han dammsög. Och det var I N N A N jag placerat dem, då de bara stod staplade i hallen. 

Jag kände mig lite på gränsen till obstinat när jag placerade dem på var sida om murspisen... Där jag försökt förr, fast på båda sidorna nu ;) Mannen i mitt liv har inte sagt ett ord om att det är trångt. Å andra sidan har han heller inte sagt att det blev bra... ;) M E N... han har suttit i den ena och lagt upp fötterna på pallen... (Det måste ju betyda att han accepterat dem??? ;)

Om det är så trångt att komma fram, det vet jag inte...? Och jag tänker mig att vi ska dra fram fåtöljerna lite och sitta tillsammans framför brasan i höst/vinter.... Då kan vi ju sitta och se elden. Annars har vi bara sittplatserna vid köksön om vi vill sitta och se på brasan. 


Jag är nöjd och det verkar stora vovven också vara! Förresten han är alltid med på mattes inredningsnycker! ;) 


Maria

8 kommentarer:

  1. Men så fin det blev med fåtöljerna där! Och tänk att sitta framför tänd brasa:) Hög mysfaktor på det:)
    Härligaste roadtrippen ni gjort, känner så väl igen mig. Nu var vi inte i Fjällbacka denna sommar, men vi har bara 1,5 mil dit( från landet).
    Ha en fin dag.
    Kram från Maria som vaknat med huvudvärk

    SvaraRadera
  2. Åhh vilket fynd och vad fint det blev. Tur att du köpte två. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag som skulle ta det lugnt och låta en ond kropp vila idag fick fart när jag såg ditt inlägg i morse. Gjorde Göteborg på två röda..... ocg nu står fyra stolar här..... Tack för tipset vännen, äntligen fick jag tag på stolar jag letat efter och dessutom till fyndpris, bloggvärlden är fantastisk. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Det där blev ju superbra. Klart ni måste ha nåt att sitta på och titta på brasan! :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Det där blev väl bra. Mannen kommer väl inte erkänna att det blev bra? Bra pris om inte annat!
    Skönt med mjukstart. Jag är klar med min första jobbvecka. Den gick fort.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. så fina dom är! passar utmärkt där och din vovve.. sååå fin! vi hade också två såna n¨r jag bodde hemma hos mina föräldrar... en underbar hundras.. kram

    SvaraRadera
  7. Vilket kap!!! Tycker du gjorde helt rätt i som tog två, och det blev ju kanonbra!!=)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Åh, så snygga. Absolut ett fynd!! Skulle vilja ha ett par jag med, till duschrummet i källaren... Vi hade riktigt sköna öronlappsfåtöljer framför vår öppna spis nere i biorummet en gång i tiden, en maken tröttnade på dom, tyvärr...
    Där var det ljuvligt att sitta framför brasan och dricka varm glögg...
    Önskar Dig en härlig fredag. Jag har ju lediga fredagar nu framöver... ;) Drog bästa lotten :) :)
    Fredagsram från Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...