måndag 24 augusti 2015

Ny vecka och helgen som gick... (med ett filmtips)

Jaha, då var nya veckan igång!


Måndag eftermiddag och veckans första arbetspass avklarat. Med en förkylning i kroppen, gör det att jag redan längtar lite till nästa helg, faktiskt... ;) Men det har ju nyss varit en helg... och den tänkte jag berätta mer om nu. En härlig helg i ord men inga bilder... Bjuder på ett par pinfärska blom-bilder från baksidans krukor istället. 
I fredags kväll när jag och Mannen i mitt liv sjönk ner i bubbelbadet, drog de tre äldsta tjejerna iväg mot Dalarna. Med sig hade de den stora vovven i det stora monstret till bil. Vi fick oss ett gott skratt, när de två yngsta döttrarna till slut lyfte in stora vovven i bilen. Av någon anledning hade han fått för sig att han inte alls skulle hoppa upp och in i sin bur... Troligen för att han visste att inte alla skulle med? Det är en ängslig själ, det där... I alla fall så, ni kan ju tänka er hur det ser ut när två (ganska små) tjejer ska lyfta in en hund som nästan väger lika mycket som de själva? 45 kilo hund som stretar mot och två mycket envisa tjejer... Tjejerna vann. Ganska överlägset faktiskt ;) Den situationen skulle jag ju haft bild på!! ;) =) 
På lördag förmiddag efter att Minstingen ridit klart sin ridlektion och duschat (nä tack, ingen hästdoft i nya bilen i tjugo mil!) så packade vi in oss kvarvarande i bilen och drog mot Dalarna vi också. 


Den absolut främsta anledningen till vår resa, var min brors 50:årskalas. Det blev en trevlig kväll med mina föräldrar, alla mina syskon och alla syskonbarn, där de flesta kusinerna är i samma åldrar, typ 16-22 (utom min lillebrors små barn, som inte var med) och några "utomstående" i ett stort partytält hemma hos brorsan och svägerskan. Tyvärr inga bilder därifrån, men ni kan säkert tänka er hur ett partytält fyllt med ca 30 personer ser ut ;) Det bjöds på buffé, många skratt och även pratstunder om "gamla tider" och annat med syskonen. Vi ses alltför sällan, konstaterade vi. Jag undrar om det går att ändra på? ;) 
Nöjda med kalasandet gick vi hem strax efter midnatt, jag och Mannen i mitt liv. Hem till svärföräldrarnas lägenhet i stan. (döttrarna hade lämnat festen tidigare i bil, för att sova ute på sommarstället) Det blev en promenad på kanske typ tjugo minuter, på välkända gator som vi gått många gånger förr, tillsammans... Our hometown... Man kan lätt bli nostalgisk när man tänker tillbaka... Tillbaka på ungdomstiden, och nu är våra barn där i den fasen istället ;) Vilket också är mysigt, att ha vuxna och "nästan vuxna"  barn. Tack än en gång alla som var med och gjorde lördagen till en trevlig kväll! 

Igår kväll när vi kom hem från Dalarna åt vi hämtmat från den svenska hamburgerkedjan och sedan tittade vi på film, jag och Mannen i mitt liv.


En spännande action/crime med ett gäng kända ansikten. Bland annat Joel Kinnaman. (Så äntligen fick jag se honom, efter att ha saknat honom i de senaste Falk-filmerna ;) En riktigt bra film, faktiskt, även om jag tyckte den verkade lite seg och knepig alldeles i början, innan själva handlingen kom igång. Rekommenderas om ni behöver en bra film någon kväll. 


Nu ska jag dyka in i tygernas värld inne i min lilla ateljé någon timme, innan det är dags att fixa middag.



Maria


10 kommentarer:

  1. Å vad det blommar fint i din kruka än:)
    Jag var ute o rensade i köksträdgården igår, torkan har gått hårt åt nu..
    Hoppas förkylningen ger sig iväg illa kvickt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mysig helg. Vår försvann alldeles för fort! Hade velat ha söndag idag.

    Prata med M nyss och hon och hästen var nöjda. :)
    Stallet var jätte fint, precis så som man vill ha det.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Härligt det låter med fest i dalarna och en skön helg låter det som. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Mysig helg ni haft, så härligt. Tack för filmtipset, jag visade det för D och han vill också se den:)
    I dag blev det thaimat take away, helt slut efter jobbet. Började tidigt och fick jobba över, ingen bra dag, för mycket gnäll.
    En liten fråga, hur får du in så stora bilder i bloggen? Använder jag så stora bilder hamnar de över kolumnen i högerspalten.
    Tips tack:)
    Hoppas du haft en härlig stund bland tygerna.
    Kram på dig vännen
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Har inte sett denna film så det där passar mig en kväll att kolla på!Krya på dig!! Hoppas veckan går fort. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken skön helg du haft och Dalarna är mysigt och det är ju familjefester också. Filmtips är alltid bra så här när det mörknar.. Åhh skulle ju säga att blomlådan är superfin. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Tack för filmtipset. Uppskattas. Vilken härlig helg ni haft, måste sett kul ut när de åkte iväg..
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vilken superhärllig helg! Haha, jag kan tänka mig hur brottningsmatchen mellan tjejerna och hunden såg ut!

    Hoppas du blir bättre i förkylningen snart!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hallå där!
    Nu har jag läst i kapp lite..;)
    Vilken underbar helg ni haft..ja man undrar verkligen varför man inte träffar släkten oftare.
    Den synen med tjejerna som lyfter hunden...haha jo jag kan se det framför mig....men hade gärna sett det på film...haha...
    Å så himla snyggt det blev med kistan i uterummet. det är ju så underbart när poletten trillar ner och man plötsligt seder vad som fattas på en plats... seder hur det ska vara på ett ställe man liksom inte varit nöjd med.
    Å vintagerosor...de går minsann inte av för hackor de....
    Hoppas du kryar på dig snabbt. Jag är hemma i dag för att vila så jag blir frisk nån gång...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Hoppas du kryar på dig!

    Vilken härlig helg du verkar haft!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...