tisdag 11 augusti 2015

Livet en vanlig tisdag

Tisdag, den där dagen i veckan jag gillar minst...


Men med två givande planeringsdagar bakom mig, känns denna tisdagkväll helt okej! Jag känner att det finns goda förutsättningar för att det blir en bra höst, om man tänker jobbmässigt! Tänker man privat, så är jag också rätt säker på att det blir en bra höst. Roliga saker inplanerade och den "Ljuvliga hemligheten" i mina tankar... 
Terminen är alltså igång och vardagen är här. Efter jobbets slut väntar tvätt och andra "måsten". Men med planering och delegering så ska det väl fungera tänker jag. Det är alltid en omställning från semester till vardag, med alla sysslor som ska hinnas med. Efter arbetstidens slut...  När jag står i tvättstugan och stryker denna tisdagskväll, njuter jag av doften från sköljmedlet. Jag fokuserar. Fokuserar på det positiva. Doften. 
Att komma tillbaka till rutiner är rätt skönt ändå. Rutinen med tisdagsfika, till exempel. Idag bjuds det på chokladpudding med blåbär. Varken hemlagat eller handplockat. Det fungerar ändå. Det får vara enkelt i vardagen ;) Det jag lovar mig själv inför denna nya termin, är att försöka sitta i soffan klockan 21. Inga "måsten" efter klockan 21 alltså! Idag lyckas det bra. 

Strax äter jag den där chokladpuddingen och ser på "Det tredje ögat" på fyran. Den serien är S Å spännande! Följer ni också den?



Maria


11 kommentarer:

  1. Kul med en så positiv inställning iför hösten. Blir onekligen nyfiken på din hemlis, men misstänker att vi får reda på den till slut.
    Bra med namn på nya bra serier. Såg frikänd senast som vi gillade massor, nu kollar vi på Indiensummer, som är sådär i brist på annat så jag skriver upp namnet på denna eftersom minnet mitt fortfarande är som en guldfisks.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Det låter ju kanon inför hösten, skönt att känna så. Vi ska sitta och göra nytt schema med chefen i morgon, och planeringsdag på fredag. Får se hur det är efter det ;)
    Jag har inte sett Det tredje ögat. Jag tittar på 'Kommissarie Banks' på ettan.
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Härlig inställning som vanligt. Blåbär och chokladpudding har jag aldrig testat men var och en är ju god så visst. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härlig inställning :), ja vardagen är onekligen här kram Diana

    SvaraRadera
  5. Skönt med positiv anda, jag är lite less på vissa bloggar där det bara skrivs om elände. Ska sluta läsa dom. Ne fram för mer glädje i livet, det tråkiga finns det ändå där bakom hörnet. Nu är det dags att berätta hemligheten, nyfiken så jag spricker=)
    Vi hade missat tredje ögat till någon vecka sedan då vi plöjde genom alla avsnitt på två kvällar så nu var det vara dessa två sista kvar, Grattis Norge till sjukt bra tv-serier. Ha de gött kram Monica

    SvaraRadera
  6. Helt rätt inställning. Med en inställning som är rätt inprogrammerad så blir hösten bra ♥♥♥
    Och vardagen kom fortare än man tänkt sig i år också:) Vi får leva ut på helgerna och kvällarna i sensommar/höst.

    Stor kram Carola

    SvaraRadera
  7. Bra inställning. :-) Här har vi kommit in i vardagen än, har semester fortfarande. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  8. Toppen med god planering inför hösten! Jag hae semester ett tag till och skjuter planerandet framför mig ett litet tag till. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Ja,det är något med tisdagar.... Gillar den inte heller så värst mycket. Kram

    SvaraRadera
  10. Positiv inställning gör att det går så mycket bättre .Än bara massor av måsten och ska .Lät gott med chokladpudding .Jag kollar på Det tredje ögat tycker den är helt okey .Ha en skön onsdag fina du .Mys och njut .Kram Rita

    SvaraRadera
  11. Japp, nu är rutinerna snart tillbaka. Tycker det är skönt att ha dom. Gillar vardagen, det är den vi är i mest och sen så kryddar man den med lite härliga inslag.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...