måndag 3 augusti 2015

Lexington living...

Jag som sa att jag tappat lusten och inspirationen...


Det kan man ju inte tro när dagens andra inlägg är ett faktum... ;) 
Och faktum är att idag har jag tankat inspiration, så det heter duga! 

Jag och Mellantjejen tog en sväng på stan (läs Uppsala) idag och jag var in på Lexington-avdelningen i fina Rådhuset-gallerian. Idag kunde jag bara inte hålla mig... Jag slog till på boken som jag önskat mig ganska länge. 

Nämligen Lexington Living No. 1.  Den är helt underbar! Jag slog till på lite julpynt också, när jag ändå var i farten ;)(halva priset) Kommer bli fint i köket i jul. Är ju faktiskt nästan bara 4,5 månader kvar... ;) 

Ibland tänker jag ofta om saker, att jag kan fixa liknande själv, till billigare pris. När jag såg dessa tidigare så tänkte jag att jag kunde köpa sprayfärger och spraya vanliga pepparkaksformar och sätta ihop med ett band.... Men för 75 kr, får jag faktiskt inte tre olika burkar sprayfärg...

Jag tog med mig boken och en kopp kaffe ut och satte mig i däck-stolen och lät mig inspireras av de 212 sidorna med New England-bilder. Jag fick som sagt massor av inspiration och idéer... 


Och när kaffet var urdrucket och boken genombläddrad, 
då greppade jag penseln och målade fasaden på uterummet... 
Vårt eget "Lexington-house" ;)



Maria

6 kommentarer:

  1. Hihi, du är ju för rolig:) Två inlägg på samma dag, ingen idétorka där inte:) Hos Lexington kan man få hur mycket inspo som helst, förstår att du hade en mysig stund med boken. Snygga formar du köpt.
    Ha en fin kväll och hoppas solen lyser på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Oj, imponerad! I den här värmen gör vi ingenting mer än ligger vid en utomhuspool eller i och flämtar... och i morgon ska det visst bli ännu varmare! Sommaren kom till slut! : )

    SvaraRadera
  3. Den boken är säkert kanon! Och det var väl för väl att det gav dig inspiration!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Men det var väl för väl att inspirationen kom tebaks..;)
    Den boken ser jättefin ut...viiiiiill haaaaa stämpel på den..
    Å julpynt....fniss du är tokig....jag som jag tyckte jag tog i när jag visade rumsgranen ihop med tända ljus..;)
    Så himla himla fint överallt hemma hos dig så fortsätt inspirera du!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Härligt att hitta en så inspirerande bok, och att den gav ny energi till att tag i målarpenseln. Vilket härligt dukat bord med kräftor och en massa annat gott... Ser inbjudande ut! Över sommarens uppehåll har jag bestämt mig att dra ner lite på bloggandet. Inte för inspirationen, utan för tiden.... Just nu när det är sommar så vill jag lägga tiden på annat, kanske blir det annat till hösten när den kommer smygandes. Tycker fortfarande att det är roligt med fotograferingen, och vill ju göra något med bilderna..
    Men ska sanningen fram så tar bloggande ganska mycket tid...
    Tack för alla fina heja-hälsningar om ny-starten...:)
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. En bra bok med andra ord, då den ökade på inspirationen. :-) Härligt! :-) kramizz å ha en underbar tisdag/Laila

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...