torsdag 27 augusti 2015

Kvällsfika i vår vackra huvudstad

Igår kväll, efter middag och disk...


När köket var iordning, disken inplockad i maskinen och kastrullerna på plats i grytskåpet igen, då åkte vi till Stockholm, jag och Mannen i mitt liv tillsammans med den äldsta och yngsta av döttraskaran. 

Vackra, vackra Stockholm... Mannen i mitt liv har pratat i flera veckor om att ta en "vardagskvällstur" in till Stockholm. Lite senare, efter att rusningstrafiken lagt sig, för köer är ju inte speciellt kul... Så igår, blev det av. Äntligen tog vi oss tid ;)
Mannen i mitt liv gav mig stränga order om att inte skriva -"Jag och Mannen i mitt liv åkte till Stockholm för att prova nya bilen" på bloggen... Det skulle få oss att verka som att vi var en riktigt töntig familj, förklarade han. (Är det alltså intrycket man får av oss? Att vi är en töntig familj??) Och varför skulle jag göra det??? Jag hade ingen tanke på att det var något sånt vi gjorde? Testade nya bilen??? Jag var och är fortfarande helt säker på att vi gjorde denna tur för att umgås!!? ;) 

För det gjorde vi verkligen. Umgicks. En halvtimmes fika på Sjöcaféet vid Djurgårdsbron. En färsk kanelbulle och en kopp kaffe i mysig miljö och trevligt sällskap. Kan en "lill-lördag" bli mycket bättre? Och Mannen i mitt liv gav mig onda ögat när jag fotade och sa att han skulle retuscheras om jag skulle använda bilden. Därför ser han jättekonstig ut, det är han som är det genomskinliga spöket längst fram i bild ;) Vet inte varför det blev att se ut som det är några bilder inklippt??? Men vill ha se ut så, så visst... Men egentligen behöver han inte alls retuscheras, han har inget att skämmas för. Tycker jag. (Förresten så är han med på bilden, på min Faceboook... fniss;)
Efter fikat "cruisade" vi runt i hela Stockholms city i mörkret och njöt av att ha stadens puls runtom oss. Mycket folk ute, kanske delvis på grund av Fashion Night, som var igår? Vi kunde i alla fall  än en gång konstatera att det är en mycket vacker huvudstad vi har. Jag och äldsta dottern är lite kära i vårt Stockholm... 


Och nej, vi var faktiskt inte ute för att testa nya bilen, vi vet ju att den funkar både i storstad och på landsbygd ;) Det var helt och hållet en kväll för lite mys! Att bara ta vara på livet och stunden. 



Maria

11 kommentarer:

  1. Så härligt!
    Då har ni nära still Stockholm antar jag:-)
    Ha en fin torsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Härlig kväll ni hade. :-) Oavsett om det var att ni provade bilen ;-) eller myskväll för umgänge, eller kanske båda. :-) Kramizz Laia

    SvaraRadera
  3. Det låter som en jättemysig utflykt! Ni är verkligen ingen töntfamilj!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hi Hi.. jag kan ju inte låta bli att fnissa lite här. Ni är för roliga ni fast inte töntiga eller jo kanske lite .. Du förstår att jag skriver det med glimten i ögat va? Gillar när man bjuder på sig själv. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig kväll efter kvällsmaten att bara åka in till Stockholm och umgås=)

    SvaraRadera
  6. Jag är vansinnigt imponerad över hur duktiga ni är på att ta er iväg och umgås så där. Avundsjuk är jag också. Men man kan ju undra över varför vi är så dåliga på det. Kanske för att vi har en timme var till jobbet. Det betyder ju att vi har 14 timmar (jag jobbar hemifrån på fredagar) färre än andra som jobbar i samma ort. Nu vet jag ju förstås inte hur ni jobbar. Men jag vet att det blir långa dagar för oss.

    Haha, du är så rolig. Nääää, inte testade ni nya bilen :-) Och om ni gjorde det så var det inte det minsta töntigt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej min vän.
    Åhh va mysigt...
    Jag älskar också Stockholm och har ju turen att jobba där ganska ofta, då blir det mysigt fikastunder och ett o annat glas rött med vänner och kollegor och min bror som bor där.
    Men det skulle vara mysigt att ha med mina killar...
    Vi har planer på en familjehelg under hösten i Stockholm och det ska bli fantastiskt kul!
    Ha en härlig fredag o helg kära du.
    Stor varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  8. hahahah du är härlig... klart att målet var att fika och att umgås... men hade jag haft en ny bil hade jag nog gärna tagit en sväng med min familj också så nääää ni är inte en tönt familj
    och ang bilar min man dammsuger blocket varje kväll och är sååå sugen på ny bil! Vi har en större ja typisk familjebil och en mindre lite mer pendlar bil... kör till Göteborg varje dag

    Kram och trevlig helg
    Sandra

    SvaraRadera
  9. Mysigt med familjefika. Och spännande att ta en tur med nya bilen även om det inte var det ni gjorde ;) Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  10. Åh vilken mysig kväll, tänk så bra det blir när man tar sig den där tiden!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...