måndag 17 augusti 2015

Just nu...

Just nu pausar jag lite i bloggandet...

Jag har lite annat som upptar min tid just nu. Jag har till exempel sytt gardiner och kuddar till tv-rummet, och det drog med sig en ommöblering, här under kvällen, vilket ledde till att jag äntligen känner mig nöjd med det rummet. Bara ett par saker kvar...

I helgen har jag dessutom ägnat mig åt att lära känna nya bilen. Jag som tycker att M I N  bil har många knappar, menyer och funktioner hit och dit. Den här som är V Å R A N ... den är ju  betydligt nyare och har ännu mer teknik... Men tids nog är vi nog riktigt bekanta med varandra ;)

Vi har hunnit med en spontan kväll med fina kompisar och även bokat vår höstweekend, som vi ska åka på, jag och Mannen i mitt liv. Några fina fynd har jag gjort och hemmet har uppdaterats med några saker. Och nya idéer och projekt poppar upp hela tiden...


Jag är verkligen inne i en period där jag tar tag i saker, som jag planerat länge och betar av på listan, och lägger till de nya projekten ;)

Jag har så mycket energi just nu och det gäller väl att smida medan järnet är varmt, som de säger... Det är nog just därför bloggandet läggs åt sidan just nu. Jag ägnar mig åt så mycket annat. Under fyra års tid så har bloggen varit en stor del av min vardag, men som det känns nu, så har den fått backa för annat. 

Ikväll lyckades jag i alla fall hinna klart det jag höll på med för att landa i soffan kl 21. Broadchurch lockade. Säsongsstart, och andra avsnittet visas redan imorgon. Det blir bra!



Maria

14 kommentarer:

  1. Härligt när man får gjort en massa! Såg också att andra avsnittet sänds imorgon - toppen! Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Härligt att få en sån massa gjort! Älskar när det blir så! Och man ska ju absolut ta en paus när man behöver från bloggandet.

    Stor kram till dig Maria! //Jenny

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya bilen, snygg! Så roligt att få en massa gjort, skulle gärna vilja se hur det blev i tv-rummet;) Duktiga du.
    Jag behöver ett skåp till badrummet och lådor till garderoben, så jag kan komma iordning bättre här hemma. Men altanen tar tid och ikea prioriteras inte:)
    Stor kram till dig, och jag saknar dig här på bloggen, men vi får höras av på annat sätt:)
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Audi har vi haft 3 stycken. Går som en smäck! : ) Nu kör vi VOLVOVILLA men ingen VOVVE... haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är också inne på den tredje Audin, mitt "gamla" monster är också en Audi, så nu har vi två ;-)
      Villa och vovvar har vi också, och volvotiden har vi också gjort ;-)
      Kram/ Maria

      Radera
  5. Ja,ibland så ägnar man sig åt annat och låter bloggen få vila. Härliga gardiner du sytt.
    Så himla fina så och kul med ny bil =) Kram

    SvaraRadera
  6. Helt rätt av dig! Kul att du har energi och en massa skoj på g!

    Ha så kul! Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Härligt att vara inne i sånt fix-flow! Och bloggandet gör man ju som man vill med! Med eller utan paus.

    Tack för dina fina kommentarer hos mig!Och, jodå, även jag fuskar med träningen ibland. Typ rätt ofta!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Gör Du rätt i Maria! Står också och vacklar... Kan inte bestämma mig. Med blogg / bloggpaus/ sluta :/ För ska sanningen fram så går det åt väldigt mycket tid med bloggandet, vilket jag märker nu under sommaren, att man får så mycket mer tid över när man tar en paus! Måste fundera ett tag till själv hur jag ska göra! Kram på Dig så länge :) // Kate

    SvaraRadera
  9. Det gör du rätt i. Ibland måste vi helt enkelt.......Kramar Anette

    SvaraRadera
  10. Det gör du rätt i. Ibland måste vi helt enkelt.......Kramar Anette

    SvaraRadera
  11. Låter härligt att få mycket gjort!! Jag har målat hönshuset under semestern men lagningshögen i tvättstugan väntar, alltid finns det något att göra, puh! Och SÅKLART att du ska ta en paus från bloggen när annat finns att göra, sunt och klokt av dig.

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  12. Åååå vad roligt med så många projekt och härligt med en sprudlande energi. Ja det där med bloggen tar tid så jag förstår dina tankar, men jag hoppas det blir en minipaus:):) Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Vad roligt med mycket på gång, men ibland hinner man inte med allt och
    då måste det få vara så.
    Fin kväll till dig
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...