måndag 3 augusti 2015

Inspiration i blått

Blått är ju S Å mycket sommar!

Tänk hav, himmel... 
Och blåbär så klart... Kan det vara det som gör att blått känns sommar och att vi vill ha blått omkring oss då? ;) 


Åtminstone vill jag gärna ha blått i inredningen när det är sommar. Både vardagsrum och kök har blått som accentfärg. Basen i vardagsrummet är brun/vit.

I köket bryter det blåa av det vita/svarta. Fast när hösten kommer, då blir det brunt och grått i köket. Har beställt tyg till nya gardiner ;)

Jag hittade väldigt mycket fin blå inspiration på nätet, som jag gillade. 



















Jag gillar inte bara det blåa i dessa bilder, utan även själva stilen också... S T O R T gilla på det, alltså! Eller vad tycker ni? 


Maria

5 kommentarer:

  1. Väldigt stort gilla på det. Blått är fint och somrigt som du skriver. hav och blommor, jeans och ja sommar helt enkelt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Det var många snygga blåa färger och stilar i bilderna, gillade den riktigt mörka blåa färgen i första sovrumsbilden, så skulle jag vilja ha mitt sovrum :) EFIT är roligt men jag kommer oftast inte ihåg datumena så jag missar det oftast :)

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg med blå detaljer. Jag skulle med vilja ha det, men då måste vardagsrummet målas om först:) Och det tar vi tag i till hösten, då blir det vardagsrumsmakeover:) Åh nytt gardintyg, så roligt. Mycket fin inspiration du hittat.
    Jag har överlevt första arbetsdagen:)
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Gillar också blått, vill ha det på landet. Pläden som du har på kanten var jättefin! Mysig kräftskiva ni haft också! gillar också när familjen är samlad. Kram pernilla

    SvaraRadera
  5. Vi har inte så mycket blått, typ inget alls. Är inte riktigt min färg.....

    Mysigt med kräftskiva. Sa just till mannen att ska vi inte ha det? Var länge sen. Förut hade vi alltid en varje år med lite kompisar. Vi får se det är mycket nu.

    Tappa lusten kan man göra till och från med det mesta! Jag har alltid förespråkat att blogga som man vill och inte som förväntas. Vill man inte skriva idag så gör man inte det. Man bestämmer helt själv över sin blogg, vad man skriver och hur ofta. Så vill du inte återkom en annan dag.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...