fredag 21 augusti 2015

Fredag med vintagerosor på köksbordet

Fredag morgon...


Sovmorgon, för min del. Tack och lov. Jag har utnyttjat den till max, och sovit så länge jag kunde. Ingen power-walk denna morgon, som de andra två sovmorgnarna denna vecka. Nej, istället känner jag mig lite seg i kroppen och har en hals som värker. Typiskt, lika varje år när man kommer tillbaka till jobbet efter semester och träffar på småbarnsbacillerna igen. Ja, ja... är det inte värre än så, så... ;)

Det är i alla fall upp-piggande att läsa alla era uppmuntrande kommentarer. Så roligt att ni gillar "mitt piff" som jag visar, och roligt att höra att det finns de som saknar mina blogginlägg, när jag pausar! Tack för era ord!!! 

Det är också upp-piggande att komma ner till ett nystädat kök som fått nytt "piff" ;) Sydde nya gardiner häromkvällen, som jag satte upp igår efter att jag putsat köksfönstren. Nya och gamla kuddar på soffan, och lite "rundflytt" med krukor och ljusstakar, så blev köket som nytt! Är ni nyfikna så kommer det fler bilder en annan gång ;) 
Rosorna på köksbordet... De börjar bli vissna och har antagit en brun färg i kanterna... Men jag tycker att de är riktigt vackra! Det sa äldsta dottern också. Dottern sa också en passande sak. Nämligen: - "Vissa åldras med skönhet". Det hoppas jag att jag också gör ;) 


Men nu säger jag "Happy Friday" till er alla!


Maria 



7 kommentarer:

  1. Kraaam i detta ljuvliga sensommarväder, vilken lycka det är att sitta ute och fika och äta lunch! : ) Fin helg! : )

    SvaraRadera
  2. Skönt med sovmorgon när man inte är riktigt kry! Jättefina vintagerosor. Och ja, så klart, du åldras också med skönhet!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hej min vän.
    Man måste få sova när man har sovmorgon, det är ju det dom ät till för :)
    Jag älskar ditt piff, önskar jag var lika piffig själv.
    Ha en underbar fredag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Ibland måste man få sova på sina sovmornar också :) Rosorna är jättevackra trotts att de är på väg att vissna, Hoppas du har en underbar fredagskväll. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Underbart med sovmorgon när man inte känner sej kry .Underbara rosor .Önskar dej en skön söndag hoppas du känner dej bättre .Kram Rita

    SvaraRadera
  6. Älskar sovmorgnar! Även om jag inte sover är det skönt att veta att man kan slappa ;)

    Så fina rosor! Hoppas du mår bättre xo

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...