måndag 31 augusti 2015

Även köket har fått nya gardiner... Rutigt igen!

Jag är verkligen inne i en kreativ fas, just nu!


Egentligen är jag nog en kreativ människa som person, men just nu har jag en period av extra kreativitet! Har sådan lust och oväntat med energi till att fixa och pyssla här hemma. 

Det var inte bara till TV-rummet, som jag sydde nya gardiner. Även köket har fått nytt. Köket är det rum som "görs om" oftast här hemma. Denna gång blev det grått och beige. I rutigt. Jag är verkligen svag för rutor när det gäller kök. Har ofta haft rutiga gardiner i köken. "Köksrutigt" är ett ord som dyker upp i min hjärna. Vet inte om det är ett allmänt begrepp, eller om det är något som jag haft med mig? Minns att vi nog ganska ofta hade rutiga gardiner i köket i mitt barndomshem. Jo, men jag tror nog att det är en "klassiker"? Att ha rutigt i kök?

Jag slängde ihop ett par matchande kuddar också till kökssoffan, som fick göra sällskap av de grå med bronsfärgade nitar som bildar formen av en stjärna. Det är mina "gamla julkuddar" som faktiskt legat i sovrummet under våren, på sängen där. Fungerar året om, om man gillar stjärnor ;) 

Snittblommor, som snart har gjort sitt, då jag tog dessa foton i slutet av förra veckan. Och om jag ska vara ärlig när det gäller "piffet", så har jag redan hunnit ändra om på sideboardet och bytt ut stolar så det bara står vita stolar intill bordet. "Råkade" nämligen trilla över något i helgen, som gjorde att det ändrades lite. Men det får ni ju se en annan gång. 

För det var faktiskt lite så, att även om jag blev väldigt nöjd med köket, så fick jag en känsla av att det blev lite "allmoge" över det hela... Och allmoge, det har jag sett nog utav under nittiotalet då furun hade sin storhetstid... Fast kanske är det så, att det finns lite av allmoge medfött, när man är från Dalarna? Och kanske den kommer fram lite grann emellanåt? Eller är allmoge något som kommit tillbaka? 


Inte vet jag hur det ligger till, men rutigt... Det vet jag bestämt  att jag gillar! ;)



Maria





6 kommentarer:

  1. Wow så snyggt ni har hemma! Ja du är verkligen en kreativ person. Och jag är så impad över att du syr så bra! Själv håller jag mig till att sy upp byxor och färdiga gardiner! Haha men tom där svär jag högt och ljudligt! Inte min grej liksom! Fniss!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. jag gillar också rutigt. Men har inte haft det på ett tag. Dags att uppgradera sig lite med gardiner och andra textilier. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Du har så mysigt i köket, ombonat med gardiner. Jag har inga gardiner i köket, jag har vant mig och saknar det inte alls längre.
    Du är verkligen inne i en skaparflow, härligt att läsa om din lust. Jag är sjuk och orkar ingenting just nu. Trist.
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jädrans vilket flow du är inne i nu! Och fint blir det också. Jodå, nog har man haft några köksrutiga gardiner genom åren.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Mycket mycket fint och vad duktig du är. jag önskar kjag kunde sy gardiner som du=)

    SvaraRadera
  6. Jag är också lite mer kreativ just nu fast jag håller till utomhus. Snickrar och målar. :) Kul är det när det går bra.
    Snyggt det blev i köket. Nytt kök har jag börjat spåna på också. Börjar bli dags för det.... Gäller bara att få med mannen på det hela också. :)
    Allmoge slipper jag gärna.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...