söndag 26 juli 2015

I väntan på gästerna och ett filmtips

Hallå där denna sista söndag i Juli...


Här väntar vi gäster idag. Det traditionsenliga besöket av svägerska och svåger. I år har de inga barn med, tydligen. Ja, våra barn börjar ju bli stora nu och vill inte följa med sina föräldrar i samma utsträckning ;) 
Våra gäster kommer bli kvar ett par dagar, och vi får se vad vi hittar på för trevligheter i år? I alla fall, så blir det en liten paus i inläggen om vår roadtrip, men det kommer mer... ;)

Slänger in ett par spännande filmtips! Vem vet ni kanske kurar i regnet? ;) 


Den trettonde filmen om Johan Falk. Kan det vara något för er? Jag gillar Falk-filmerna, även om jag saknar "Frank Wagner" och får hålla till godo med "Set Rydell" och hans kaxiga attityd ;) 


Gillar ni dem, kan ni se den fjortonde också ;) Båda filmerna är spännande och bra. Och om jag inte är helt fel ute, så släpps den femtonde imorgon? ;)  Den ska jag kolla in efter att mina gäster åkt hem igen ;) 


Njut söndagen nu, och för er som börjar jobba igen: 
Hoppas ni känner er nöjda med det!
Själv har jag drygt en veckas semester kvar. 



Maria

14 kommentarer:

  1. Älskar Johan Falks filmernaa .Såg tredje filmen i går Lockdown ja det var kanon .Ha en skön söndag med dina gäster .Kramar Rita .

    SvaraRadera
  2. Tack för filmtips. Vädret är ingen höjdare här på bohuskusten, så nu åker vi snart till Hunnebo och äter på restaurang.
    Ha det gott och så trevligt med besök.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Skrev ju fel jag såg Fjärde filmen i går .För i augusti kommer sista filmen Slutet .Ha det gött .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Äääälskar dem men herregud finns det fjorton...? Då har vi missat några på slutet... ok, det blir i november när hela Sverige är grått och blött, nu är det bara grönt och blött haha! : )

    SvaraRadera
  5. Åh jag älskar verkligen Johan Falk filmer så det får det nog bli några i veckan, ser ju ut
    att bli filmväder ;)
    Ha det så mysigt med era vänner.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Svenska kriminalfilmer (heter det så?) gillar jag skarpt. Hoppas ni får det trevligt med svåger och svägerska! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Gillar filmerna skarpt! Har sett den första "senaste" och har tvåa kvar som make och son redan sett så jag ligger efter. En av få svenska filmer som duger för sonen att se... ;) kram Milla

    SvaraRadera
  8. Ååå,,mysigt!! Jag har sett dom nya 4 filmerna nu.. Ja,faktiskt så släpps ju inte den fjärde filmen ännu men jag har sett den ändå :o :p och det blir bara mer och mer spännande och ja,spännande... men oj vad det blir!! ja,du får se själc sen. kram

    SvaraRadera
  9. Falck Filmerna går varma här hemma också :) kram Diana

    SvaraRadera
  10. Nja, ingen fantast av Falk, trots att jag är stor gillare av svenska deckare/actionfilmer. Men vad generöst gjort av Clarion Hotel, stor eloge för det!!
    Önska Dig en fin dag idag, tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  11. Tråkigt väder men det har inte blivit några filmer ändå. Än. Veckan ser ut att bli grå och regnig hela den... Ha nu sköna dagar med svåger o svägerska. Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Vet inte om jag har sett nån av filmerna? Har lite svårt för svenska filmer...

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  13. Tack för filmtipsen och ha de så fint med era gäster!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  14. Åh jag älskar också de filmerna! Har sett dem, den femtonde också, vi köpte den!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...