måndag 15 juni 2015

TV-rum och filmtips

Jag har ett rum som jag inte riktigt kommer överens med...


Jag har nämnt det tidigare, att jag inte riktigt får till den rätta känslan i vårt TV-rum... 

Tanken är eller var, att TV-rummet som finns på vår övervåning skulle få en lite "boheme-chic" stil. Jag har plockat in smutsiga toner av lila och rosa tillsammans med grått och brunt. Jag har piffat med mjuka detaljer på hyllorna i rosa. 


Kopparfärgade detaljer på bordet, som skulle göra att det kändes "mjukt och murrigt". Jag förstår inte varför jag inte riktigt känner mig bekväm där??? Egentligen gillar jag ju färgerna... men ändå så funderar jag på om det skulle tapetseras om i en grå-beige tapet i rutigt eller kanske randigt? Om kuddarna skulle vara lite mer neutrala...? Jag är ju en person som vill ha en neutral bas, kanske gjorde jag helt enkelt bort mig när jag "vågade" den mörka lila/brun/vinröda paisleytapeten.... 

Nästan uteslutande varje gång vi ska se på film eller TV så hamnar vi nere i soffan... Vi köpte en stor soffa att ha i TV-rummet för att få plats, men det är ju nästan bara jag och Mannen i mitt liv som ser på film och då sitter vi alltså nere. Döttrarna tittar ju oftast på film och serier på sina rum. 

Kanske skulle man tänka om och tänka mera New England i TV-rummet också...? I-landsproblem? Ja, verkligen! Nåja, det går ju bra att ha det som det är och sitta nere i vardagsrummet och se på film och inte bry sig så mycket om TV-rummet ;) 

Som igår, då vi såg denna filmen...


När Mannen i mitt liv sa att han hyrt "Jönssonligan", trodde jag först att han skämtade!!? Visste nog inte ens att det fanns en ny Jönsson? Och jag hade inga som helst förväntningar på den filmen, men jag måste säga att den faktiskt var underhållande! Kanske inte så mycket komedi som de gamla Jönsson, som man är van vid. Mannen i mitt liv gjorde en liknelse med Ocean-eleven och de filmerna, och faktiskt jag håller nog med! Helt klart sevärd en ruggig semesterdag! Eller en annan dag som kräver en film ;) 

Kände ni till den senaste Jönssonligan?


Maria

8 kommentarer:

  1. Det skall ju inte bara se snyggt ut, känslan är ju så viktig. Det skall kännas rätt. Jo jag känner till att det kommit ut en ny film om Jönssonligan, men jag har inte sett den än. Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att vi är där vi trivs bäst. Här hemma har vi bara ett tv-rum för mannen och mig men där vill jag göra flera förändringar nu men det får vänta ett tag till... Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Nopp! Ingen Jönssonliga kommer innanför mina trösklar. Fniss! fast jag tänker på ert tv rum. Tror att du skulle få en skönare feeling med New England där. Jobbigt när man inte hittar den där rätta känslan även om jag tycker att det är helt Ok där nu. Inte alls det jag menar. Fast jag vet att du inte är 100% nöjd. vet exakt hur det känns. Kraam vännen/ Pia

    SvaraRadera
  4. Känslan är viktig, man blir liksom inte nöjd innan den rätta infinner sig. Du gillar ju New England så varför inte satsa på det där också. En stil du känner dig hemma i. Aha, en ny Jönsson, det visste jag inte.
    Lycka till vännen, det är fint som det är nu med så du kan ju låta det vara så också.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Tror det är väggarnas mörka färg som sänker lite... får man komma med ett tips? Svagt ljusgrått ger en lugn ton som är behaglig och inte så stickig i ögonen som vitt. : )

    SvaraRadera
  6. Jag skulle ta bort den gråa mattan och istället ha en enfärgad (gärna ryamatta) i någon ton från tapeten, åt det lila hållet. Sen skulle jag måla bordet vitt. Sen skulle jag byta ut alla kuddar mot enfärgade men med paljetter och pärlor på á la Indiska, och även där plocka fram toner från tapeten, men behålla ett par kuddar vita för att bryta av. Och istället för kopparfärgade detaljer ha guld/mässing istället.
    Men det är ju vad jag hade gjort :) Lite svårt också när man inte ser hur hela rummet ser ut.

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Att sitta med ryggen emot dörrarna, och som jag tror är hallen bakom, är inte bekvämt. Bordet är lite klumpigt och färgen harmonierar inte riktigt med resten. Hyllan gör att det ser grylligt ut, skippa ljusstakarna, det ser "ängsligt" ut med allt småkrafs där uppe.. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det ser fint ut i ditt/ert tv rum jag....och såklart visste jag om Jönssonligan och har sett den och såklart annorlunda än tidigare filmer lite mer action...helt ok..och där jag bor blir det såklart jäkligt mycket film nu när vädret suger...

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...