måndag 29 juni 2015

Snart, snart... alldeles snart... och lite trädgård.

Nu är det nära...


Snart är det semester för min del! Sista arbetsdagen imorgon! Ska bli S Å skönt. Det ska bli både en tripp till Dalarna och en tripp neröver mot Göteborg, så småningom. 

Och så ska jag fixa lite här hemma också. Sy och måla bland annat.  Men jag ska börja med att städa. Det är något som har halkat efter här hemma, känns det som. Faktiskt så storstädade jag badrummet här ikväll, redan. varenda millimeter är putsat, så nu blänker både kakel och glasdörrar ;) Skönt att ha det avklarat. 


När jag gick ut och slängde sopor, så såg jag att petunian som jag fått av min vän Pia just har slagit ut. Svart och vacker är den. Hon har sått den själv. Hon har gröna fingrar, Pia. 


 Jag slår mig lite för bröstet här och vågar nog påstå att mina fingrar också börjar bli lite gröna... I alla fall ljusgröna ;) Pionerna blommar helt underbart på framsidan nu!

Snart så blommar rosorna och kaprifolerna också... 

Och alldeles alldeles snart är det semester och då hoppas jag på sena kvällar på porchen, en filt om benen och en "Horse´s neck" i glaset ;) 

En dag kvar... Sen så...



Maria




7 kommentarer:

  1. Önskar dig en underbar semester, själv får jag jobba denna och nästa vecka också,
    känns sjukt länge, men men, min ledighet kommer... :)
    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt att du får gå på semester lagom när solen och sommaren verkar vara i antågande.
    Jag har ett par veckor kvar att jobba.
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du snart ska få vara ledig. Kul att petunian blev svart och visst har du gröna fingrar. Horse´s neck vet jag inte alls vad det är. låter coolt i alla fall. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Åh, nu är det nära till skön ledighet. Min har ju redan startat...:)
    Horse¨s neck lät spännande...
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Jamen lite gröna är det allt! Mina pioner har också börjat blomma, en i alla fall men de andra är påväg.
    Skönt med semester. Jag har 2 dagar kvar sen ledig. Ska bli så skönt!!

    Ha en toppen semester.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Men gud är vi helt off eller, vad fasiken är en Horse neck? Gin? Konjak, whiskey...? berätta!

    SvaraRadera
  7. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...