söndag 14 juni 2015

Överraskningen!

Ja, jag hade ju en överraskning till Mannen i mitt liv...




Vi tog tåget in till Uppsala och jag tog honom med mig till Stadsparken, först. Där serverade jag lite medhavd picknick. Som förrätt kan man säga. Lite italienskt. Chark, ost och oliver. Till det både lite bubbel och rosé. 

Solen och värmen som vi hade under hela lördagen började dock ge upp under sena eftermiddagen och det var lite kyligt, men det gjorde egentligen inte så mycket för jag hade bestämt mig för den nya klänningen från Pernilla W. Och den är nog inte så skön när det är riktigt varmt... Långärmad och tight ;) 

Vi satt där på en av bänkarna och mumsade och pratade och det lades upp en bild på mig, på Facebook ;) Det var första gången som jag hade picknick i Uppsala. Våra "picknickar" brukar ju för det mesta vara på Fjäderholmarna ;) Men det fungerade bra här med, intill Fyrisån. Mysigt och fint!

Efter en timmes picknick så gick vi vidare upp på stan för nästa överraskning. Jag hade bokat bord åt hela familjen på Kitchen & Table. Så när vi kom dit så satt alla döttrarna och svärsonen på plats och väntade. Surprise! Vi beställde in en flaska bubbel och skålade för 45:åringen före maten. Lustigt nog så valde vi alla en hamburgare (Minstingen en vegetarisk variant förstås) och den smakade så klart toppen. Mannen i mitt liv funderade först lite på en torsk, men han ville ju samtidigt dricka rött... Så vi har bestämt att vi två ska gå dit och testa torsken också ;) 

Det blev en hel-lyckad kväll och vid midnatt så tog vi mycket nöjda bussen hem till byn igen ;) Kanske jag var nöjdast av alla? Tokgillar ju att överraska ;) 


Maria



8 kommentarer:

  1. Vilken fin överraskning! Han måste blivit jätteglad.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Grattis till din man! Vilken trevlig överraskning, jag gillar också att överraska och hoppas ju att den man överraskar
    blir lika glad den :-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Kul! Alltid roligt att överaska dem man tycker om. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härligt med överraskningar! : )

    SvaraRadera
  5. Håller med dej...visst är det mysigt med överraskningar!! Låter som en fantastisk dag och kväll!!
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Jag tror att jag haft picknick i Stadsparken en enda gång och det var en möhippa för hundra år sen. Kul att i alla fall du var nöjd med överraskningen, haha.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig överraskningsdag och stort grattis i efterskott till mannen. Själv älskar jag också att överraska, är mindre bekväm med att själv bli överraskad... kan kanske ha något med att jag gärna vill ha kontroll, he, he. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Såååååå mysigt!!!
    Vi hade med en sån mysig kväll igår <3
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...