onsdag 10 juni 2015

Nyputsade fönster

Skön känsla...

Att komma ner från övervåningen och mötas av morgonljuset som strilar in genom nyputsade vardagsrumsfönster... Lovely!


Jag putsade tre av huset 33 fönster igår kväll. Ganska sent igår, så resultatet var lite svårt att se just då. Men det blev helt okej, ser jag ;) Jag har Mr Kärcher till hjälp. Ni vet han med gul jobbkostym ;) Sett att han levereras med vit kostym också nu. 

Blått har förresten ersatt det lilla lilla rosa i vardagsrummet.
Hittade n blå söt glasvas i matbutiken när jag köpte blommor inför studenten. 
Gamla kuddar i lappteknik och maskinbrodyr har plockats fram ur gömmorna. I blå jeans toner och hemsydda. 
De bruna, rätt nyligen sydda kuddarna, fick stanna och göra sällskap med ett par blå kuddar, som fyndats för några år sedan. Jag plockar bort och plockar fram, byter plats och ändrar om med det som finns hemma. Smart sätt att förnya. 

Gillar blått till sommaren. Och gillar nyputsade fönster! 
Bara si så där 30 kvar... 



Maria

9 kommentarer:

  1. Härlig känsla med nyputsade fönster, det är dt inte här hemma hos mig och vi har inte alls lika många som ni ;) Så fint hos dig. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Ååå nu blev jag påmind om min gula medhjälpare..;)
    Huu jag måste ta tag i våra fönster också... Jobbigt men en billig vardagslyx för härligt är det!
    Dösnygga kuddar och det är verkligen ett smart sätt att förnya.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Älskar nyputsade fönster, men avskyr att göra det.... Så det är Mr C:s uppgift i svarta huset. Just nu önskar jag mer än någonsin att jag hade din sykunskap, behöver ett helt gäng till vår utebänk, men det blir väl som alltid...jag får köpa. Bästa sättet att förnya hemma att plocka i sina gömmor, där finns ofta mycket som man glömt av. Ha en härlig kväll finaste. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. En underbar känsla..... Jag måste också men har inte orkat ;) Kram

    SvaraRadera
  5. Blått är så passande till sommaren. Du gör så fina kuddar! Det är bra att ha ett gäng på lager så att man kan byta/förnya ofta :)
    Mr Kärcher gillar även vi. Tyckte jag var i gång så bra i början maj med alla fönster, tog övervåningen och tre på undervåningen...sen vart det stopp. Du påminde mig just om att jag kanske borde fortsätta...med de för oss de viktigaste fönsterna dessutom. Hua, knappt man ser ut när solen ligger på. *skäms*.

    SvaraRadera
  6. Åh så skönt att ha putsade fönster. Ska ta tag i mina till helgen. jag kommer gärna i morgon, slutar 12,30 så en snabb fika och mysprata ska det bli.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Jag borde också tvätta fönster. Har ingen sån manick, men har funderat på att köpa en. Är den bra?

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Dags att tvätta här med. Men det har inte varit någon ide försvarar jag mig med. Så otroligt mycket pollen!

    Superfint du har det - gillar också blått!
    kram Malin

    SvaraRadera
  9. Skönt med rena fönster. Själv ska jag nog låta Mr Kärcher jobba i helgen med. Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...