fredag 19 juni 2015

Midsommar - årets mest romantiska helg (och ett filmtips)

Så var Midsommarafton här!


Midsommar är nog den mest romantiska helgen på året. Det är väl något med det magiska ljuset, eller? Ljus och ljus...det verkar rätt grått över hela landet, denna helg? Strunt samma, jag tänker njuta av min midsommar i alla fall! 

Men det är något extra med just midsommar... det liksom ligger i luften, det där med kärlek och romantik. Lite sprittig i kroppen blir man väl? Känner ni samma? Och det där med att lägga blommor under huvudkudden... visst måste det vara något speciellt med midsommar? ;) 

Några blommor under kuddan blir det inte för min del, eftersom jag redan är gift med Mannen i mitt liv :) Men porchen är pyntad med blommor som jag och lilla vovven var och plockade igår. 

Igår ja... Då såg jag och Mannen i mitt liv  äntligen denna mycket omtalade film...


Vi konstaterade att Mannen i mitt liv har flera likheter med Mr Grey... (jag har ju läst boken  så jag visste ju redan) Mannen i mitt liv flyger även han segelflygplan och vanliga plan. (Dock inte helikopter) och båda verkar ha en fetisch för Audibilar ;) Något lekrum har dock inte Mannen i mitt liv, det är det bara jag som har ;) Och då tänker jag på min lilla ateljé och inget annat! ;) 
Och vad tyckte jag om filmen då? Jo, jag gillade den. Och nu ska jag läsa bok nr 2, tror jag. Har ju faktiskt bara läst första. 


Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig Midsommarafton! Se till att njuta av ledighet och varandra oavsett vad vädret erbjuder!
 Det ska jag göra!


Maria

10 kommentarer:

  1. Trevlig Midsommar. Vad fint du har gjort på verandan.Jag gillar egentligen inte någon storhelg förutom påsken. Tycker att den där vanliga vardagen är som lugnast. fast det är något visst med midsommarljuset dessa ljusa nätter och alla vackra blommor. Ha det så mysigt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag ska strax ge mig ut och plocka en sån där härlig bukett också. Minst en. ja visst är det nåt speciellt med midsommarafton. Helt klart. Kul att du gillade filmen också. Är du säker på att maken inte har nåt lekrum…. Haha. Jag gillade också filmen. Jag är nog den sista som inte läst nån av böckerna. Kanske blir det av på semestern. Väntar på nästa film.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Glömde ju önska dig en härlig midsommarhelg!

    SvaraRadera
  4. Glad midsommar
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Så vacker bukett! Verkligen somrig. Jag var precis i Hunnebostrand och de har öppnat alla sommarbutiker nu. Såg blusen som du visade i går "nyheten". Denna var med kort ärm, sååå snygg. Tänkte på dig:)
    Jag vill också se den filmen, får hinta om det till sambon:)
    Ha nu en riktigt trevlig midsommarafton vännen
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  6. Hoppas ni har haft en fin midsommar och visst är ljuset underbart.
    Tack för filmtipset, sparar och tar fram det en regnig semesterdag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Skratt*... Vilket härligt inlägg. Gillar jämförelserna du gjorde :) Har läst alla böckerna och gillade dom, så nu vill jag verkligen se filmen som jag missade när den gick på bio...
    Vi fick ett bra midsommarväder och trevligt firande hos sonen.
    Öskar Dig en trevlig fortsatt midsommarhelg, kram Kate

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!

    Blir alltid så glad när jag ser dina fina bilder och läser det du skriver, gulliga du!

    Sommarblommorna är ljuvliga, passar perfekt på er porch ;-)

    Hoppas ni haft en fin midsommar!!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst någon av böckerna och i kväll såg vi filmen som jag blev besviken på, vet inte egentligen vad jag hade förväntat mig heller men det var då ingen film för mig..urkass skulle jag säga....porr...not my cup of tea./ Monica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...