söndag 7 juni 2015

Lugn och stilla helg... och de där däckstolarna...

Återhämtning...


Ja, återhämtning är nog vad jag ägnar mig åt denna helg. Det var intensiva dagar veckan innan student. Sömnkontot halkade ner på minus. Men det var det värt! Det blev en sådan fantastisk dag i fredags, och det verkar som att gästerna tyckte det var lika trevligt.


Igår tittade jag på alla foton flera gånger, log för mig själv och tänkte på fredagen. Den dagen gav mig så otroligt mycket! Inte bara att Mellantjejen tog studenten med stipendium. Utan även det där med att samlas alla så där... Tyvärr något man gör alldeles för sällan. 

Jag gjorde inte många "vettiga knop" igår. Inte idag heller, hittills... Hade hoppats på sol, så jag kunde sitta i de nya däckstolarna och kika i någon fin bok... Stolarna som Mannen i mitt liv köpte förra fredagen, men som det inte varit väder att sitta i eller visa er... 

Jag har velat ha sådana sedan vi flyttade hit, för drygt tre år sedan, och nu när uterummet kommit upp var det dags att köpa dem. Har hela tiden tänkt att de skulle stå precis där... Det blev precis så bra som jag hoppats på! De är bara SÅ snygga! Slängde i ett par gamla sittdynor som hängt med sedan förra huset. Kuddarna är sydda av rest-tyger och några av Mannen i mitt livs avlagda skjortor, och de är inte heller nya. 

Synd bara att vädret är så trist, det blåser eller så regnar det...   Jag har i alla fall petat ner de sista fröerna idag. Gräslök och lite sommarblommor. Nu vill vi ha värme så det händer något! 

Jag tror att jag i alla fall ska ta en promenad bort och hämta ett paket med böcker som ligger och väntar... Eller ska jag ta det imorgon på väg hem från jobbet? Kanske putsa ett par fönster istället? Eller klippa till lite tyg till en blus? Eller göra ett halsband? Hm... nu blev det svårt.... Kanske bara fortsätta göra "ingenting" ett tag till ;) 

Vad gör ni andra denna söndagseftermiddag?



Maria




7 kommentarer:

  1. Idag gör vi inte mycket :)
    Det har varit lite trist väder här också mellan varven..

    Fina stolar! Ni får säkert många, långa sköna stunder i dem i sommar :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt det ser ut. Där vill jag sitta och fika med dig så klart. Torsdag kanske??? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Vad härligt vilsamt det där såg ut! Förstår det blev lite tröttigt efter studentfirandet, är ju massa att tänka på och fixa. Superfin student ni har, och härligt arrangemang (men oj jag skrattade gott åt banderollen där på flaket...hoppas det inte blev ett motto alla följde) och härligt väder! Visst är det nåt särskilt att samla alla, tänk att det måste ske nåt särskilt för att det ska bli så...
    Vi hade ju egentligen en student med, men som valde att inte fira det alls - så kan det också bli ibland.
    kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina stolar! Sådana finns på min önskelista. Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga däcksstolar! Det är så synd på blåsten, man kan knappt sitta ute.
    Jag har planterat sommarblommor i krukorna på framsidan idag, älskar att plantera:) Och så har vi köpte ett jättefint stort olivträd som jag visar en annan dag, så nöjd med det:)
    Tack fina du för att du skriver så fint om min trädgård. Visst finns det "öppen trädgård" men jag tror inte det är något för mig:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Satte upp student-tält i stormen gjorde vi... kul...hehe, not at all...: )

    SvaraRadera
  7. Ååå vilken fantastisk student!! Jag ler och minns hur det var.... Förstår att man blir mör efter det, med all planering innan!
    Fina stolar, jag har en på framsidan.. köpt på ÖoB faktiskt för ca fem år sen tror jag! Har hållt hur bra som helst. ibland gör man fynd där man minst anar det

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...