fredag 26 juni 2015

Fredagskänsla...

Så var det fredag... 


Sovmorgon för min del, men jag vaknade tidigare än vad jag hade behövt. Passade på att ta det lite lugnt på morgonen och åt frukost vid TV´n. Kollade Sommar med Ernst på play. Dock hann jag ej se riktigt hela. Tyckte inte att det passade att komma försent till jobbet och skylla på att jag morgonmyst med Ernst till frukost ;) 

Sovmorgon är lika med jobba sent... och jag var galet trött när jag kom hem. (Sömnkontot har totalt sett legat på minus hela juni) Lade mig i soffan en stund innan maten. Fredagar brukar innebära lite enklare middag hos Wikers och idag blev det "Subwaymackor made by Mannen i mitt liv". Så himla gott för en "smörgåslover" som mig! 

Vet inte riktigt varför, men min sköna fredagskänsla har inte kommit än... Idag var sista dagen innan semester för många på jobbet, både bland barn och personal. Så det låg nog semesterkänsla i luften för många...  Själv jobbar jag måndag och tisdag nästa vecka. Sen så... Men som sagt fredagskänslan...??? Tänker i alla fall "premiärskörda" av min Mynta och muddla ihop en drink. Ser ni vad stor Myntan är? Drygt 35 cm hög. Doftar så gott när man rör bladen. Haha... ser ni vovven på bilden också? Står innanför fönstret och slickar sig om nosen! Men någon drink blir det inte tal om för hans del, hur mycket han än slickar sig om nosen ;) Men kanske Mannen i mitt liv vill ha en?

 Sen får det bli en stund i badet, kanske det är vad som behövs för att få fredagskänslan att komma? 


Maria

5 kommentarer:

  1. Så skönt att ha semestern så nära inpå. Själv får jag kämpa på ett tag till innan det är min tur. Ha en riktigt härlig helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ett bad låter som en bra idé:)
    Mynta... Mmm, har med en och den doftar ju ljuvligt!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. I bland så är det bara så det känns. fast jag tror du slappnar av i badet och med en god drink. Jag kommer skicka några datum till dig när det skulle passa jättebra om du ville komma över. Trevlig helg! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Hoppas du har en mysig stund i spabadet nu:) Och att din fredagskänsla infunnit sig. Surfade in hos Ellos förut, fick en rabattkod, och var så sugen på att beställa den blusen du har fast med kort ärm. Men den fanns inte kvar i min storlek... Den jätttefina som du har fanns kvar, får fundera lite på detta:)
    Fin och välväxt din mynta är, bra att du har den i kruka för den sprider sig lätt annars. Så söt din vovve är där i fönstret. Vi hade kattbesök förut... När jag kom in från altanen stod sötaste katten och åt ur Lykkes matskål. Som tur var var hon ute då.
    Ha den bästa helgen vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. hoppas ni fick en fredagskänsla med drink o bubbelbad:) Själv har jag varit på supertrevlig AW på Sigtunahöjden. Dit skulle ni åka någon gång! Jättefin är du i OM koftan! Kramis Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...