tisdag 16 juni 2015

Framsidan

Tog en liten kamerastund på vår framsida...

Kvällssol, är något jag verkligen gillar! Kunde inte låta bli att knipsa av lite bilder på vår framsida nu så här på kvällen i just kvällssolen...
Det är på framsidan de flesta växterna finns i vår trädgård. Kanske för att det var framsidan som gjordes iordning först?  

Åh vad jag längtar efter att pionerna ska blomma!!!

Alla växterna satte vi förra året, och nog har jag gjort misstaget att sätta dem för tätt...

Mina löjtnantshjärtan håller på att ta över! De har verkligen vuxit! Jag har fått lov att stötta upp dem efter all blåst. Flera stjälkar har helt gått av, så de ser lite luggslitna ut. 


Rosorna knoppas.

Jag är riktigt, riktigt nöjd med framsidan. Både vad gäller trädgård, men även själva huset. Tycker det blev så bra när vi fick upp räcket och fönsterluckorna förra sommaren.

Grindstolparna är på plats, men det ska till lyktor uppepå också. I samma modell som hänger i taket.


Och porchen, vår porch som vi tokgillar... Tyvärr så blir det inte så att vi sitter där lika mycket nu. Vi har ju baksidan nu som börjar bli klar den, med... Och uterummet framförallt... Det är ju där vi hänger ;)


Men den finaste kvällssolen finns ju faktiskt på porchen! 


Maria

3 kommentarer:

  1. Älskar också kvällssolen! Så grymt härligt ljus. Ni har så fint. Förstår att du är nöjd. Löjtnantshjärtana ser verkligen ut att stortrivas.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Magiskt fina bilder!
    Jag hade flyttat in direkt om det var en annons :)

    SvaraRadera
  3. Kvällssolen är verkligen underbar. Sitta och relaxa en stund efter maten. Ja det är väldigt fint i dina rabatter. Gör väl inget att det är tätt. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...