tisdag 2 juni 2015

Ett litet låd-bord

Ja, nu är jag tjatig...


Den som inte vill se mer av vårt uterum, kan sluta titta och läsa nu ;)


Ni andra får se mitt nya lilla "bord", som jag slängde ihop i torsdags, när jag städade i uterummet. 


Jag tyckte det behövdes något litet bord intill rottingbänken. Jag kom att tänka på alla tomma vinlådor i trä, som jag samlat på mig. Jag har ju några under bänken till diverse förvaring och nu tog jag en till variant med lock och så ställde jag en öppen modell uppepå. 


Tamtadaa... Klart! En hög med tidningar nära till hands är ju inte heller fel!

Hur länge just det där bordet kommer stå där, det vet ingen. Jag är lite ombytlig av mig och rummet är ju inte heller helt klart, så det kanske dyker upp något annat?

Kanske jag köper en steghylla och sätter dit? Eller kanske den vita pallen i min lilla ateljé flyttar hit? Den har ju agerat litet bord förr. 

Bilderna tog jag i torsdags, och efter det så har det varit byggnationer här igen, så nu har vi snart ett klart innertak också! 
På tal om byggnationer, så tror jag att några missförstod mitt förra inlägg. Det är inte så att vi redan renoverar ett badrum! Vi har inte ens börjat på det stora badrummet, som jag skrev om. Det är ett nybygge, och bilderna är som jag skrev, från lilla badrummet. 

Nej, nu ska jag skriva inköpslista. Ska handla till fredagens studentmottagning, imorgon!


Maria

12 kommentarer:

  1. Ditt uterum är såå fint och vilken smart låd-bordlösning, älskar diy-projekt. Kramisar Tina.

    SvaraRadera
  2. Vi är precis färdiga med vårt uterum/vardagsrum. Så nu kliar det minsann i fingrarna efter att få börja inreda. Är ert vinterbonat? Vi har isolerat vårt och hoppas på att kunna ha julmiddagen där framöver....

    SvaraRadera
  3. Jag kan aldrig se mig mätt på bilderna från ditt uterum! Och jag är grön av avund!

    Fiffigt och snyggt med lite udda lösningar på småbord och annat. Lycka till med studentfirandet!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Önskar att vårt uterum vore isolerat för vintern, men tyvärr.... Men önskade jag hade det, med en fin braskamin på plats!
    Perfekt med trälådorna som kommer till användning, passar ju perfekt tycker jag :)
    Varmt lycka till med studentfirande, och hoppas även att vimplarna blev klara.
    Ha det gott, vännen!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Vad fint ni har i uterummet, och bra idé med vinlådorna :)

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  6. Fiffigt och smart. Bra att ta vara på sånt man har. KraaamPia

    SvaraRadera
  7. Jag ser gärna mer, ni har så fint :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Vilken oas till uterum ni skapat! Vad härligt och användbart att ha ett uterum, önskar jag hade ett sådant. Och så fiffigt och fint med det lilla bordet invid soffan där. Förstår att det måste vara ett riktigt favvo-rum!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  9. Jag läser gärna om ditt uterum:) Så himla fint. Vinlådor kan man ha till mycket:) Passar jättebra där.
    Vi kommer ingenstans med altanen just nu, ösregn idag. Men D har spacklat och målat i köket istället, alltid finns det att göra:)
    Ha det gott fina du
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Ditt hem alltså. Som taget ur en inredningstidning ♥
    Kram Carola

    SvaraRadera
  11. Älskar ert uterum.. De går ju inte att bläddra förbi... Kram

    SvaraRadera
  12. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...