måndag 1 juni 2015

Det stora badrummet...




Just nu är det ju säsong för att fixa ute. 
Trädgård,  färdigställa carport, måla förråd och även sätta in  dörren där, som vi precis köpt. Mura upp väggen som ska sitta på uterummets fasad...Ja, det finns en del att roa sig med, om man så säger... ;)



Men sen i höst... När utesäsongen är slut, då är tanken att vi ska ta tag i det där badrummet som vi har på övervåningen. Det stora badrummet som förutom toalett, handfat och dusch, även har plats för badkar
I förra huset hade vi ett hörnbadkar, utan bubblor.  I detta hus, i det stora badrummet kommer vi ha ett vanligt rektangulärt badkar. Utan bubblor. Jag är inte så imponerad av bubbelbadkar faktiskt. Tycker de väsnas en aning för mycket. Vi har ju bubblor ute i jacuzzin,  men använder de sällan. Jag badar helst lugnt , tyst och stilla ;) Fast ibland kan det vara skönt att slå på massage och jetstrålar.

När det kommer till det där med handfat så tänkte vi ett tag att vi skulle ha två handfat. Jag tänkte mig två fristående kommoder, alltså inte en kommod med två hoar, utan varsin kommod, men jag har kommit på att jag vill ha en längre kommod med ett handfat och avställningsyta vid sidorna om istället.  Jag har i flera års tid tänkt mig att vi ska bygga kommoden av köksskåp, om det blir så eller inte återstår att se. 


Ytskikten kommer att bli helkaklade väggar, troligtvis i vitt. Golvet kommer att få en plastmatta med marockanskt mönster. Hade gärna haft marockanskt klinker på golvet, men rent byggnadstekniskt så är det säkrare med plastmatta, när det ligger på träbjälklag, så klinker är inget alternativ för oss. Mattan har vi redan sett ut, så den är klar ;)


Lite kul att ha något att se fram emot... Främst tänker jag kanske på ”slutpiffet” med nya fräsch handdukar,  ljuslyktor,  doftljus, växter m.m...


Maria

Bilderna är från vårt lilla badrum

7 kommentarer:

  1. Kul med byggplaner. Kul att ha saker att göra också sånt man giller. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att man tänker, typ värker fram vissa projekt. de måste ur en annars får man ingen ro... som att gräva upp den där busken... man går och blänger på den tills man inte står ut längre, haha... : )

    SvaraRadera
  3. Kul att ha ett höstprojekt att se fram emot. Låter jättefint så som du vill ha det. Vi har också hur mycket som helst ute att ta tag i, men altanen är prio ett:) I kväll fick Daniel hjälpa mig att binda upp en monsterros som hade kantrat och vräkt ut sig.
    Hoppas du haft en bra måndag. Jag känner mig bättre och mer till freds idag, har haft molande värk i ryggen som jag inte vet vad den beror på, och så löste sig en grej på jobbet som gjorde livet lättare. Pust.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Å vad du har att se fram emot :-)
    Det gör ju sån skillnad när man renoverar badrum, fas jag skulle ju gärna vilja ha ert nuvarande förstås, hihi:-)
    Tycker det är jättesnyggt!!
    Kram/Helene

    SvaraRadera
  5. Visst finns det att göra när man har hus!! Vi har lite att beta av här också....

    Stolt över sina barn är jag. Men jag brukar inte börja grina. :) Hänt en gång förut när M var med en gympatävling för säkert 10 år sen. Då börja tårarna rinna när alla tåga in på led. Aja, sånt är livet och det lär säkert bli fler gånger!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Spännande - det låter jättefint! Vi skulle också behöva renovera badrum. Men vi får se när det blir.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Kul med sånt där fix.

    Förresten, man kan ha plastmatta under klinkers'en om man är rädd för fuktskador. Det hade vi i vårt förra hus. Mattläggaren la in den billigaste av plastmattorna och sen la vi klinker uppepå. Det tipset fick vi av mattläggaren när vi diskuterade just det. Ett tips, om ni nu helst vill ha klinkers alltså.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...