måndag 1 juni 2015

1: Juni, tiden går så fort...

Hjälp vad tiden går fort...


Första juni idag! Första riktiga sommardagen, enligt mig, som går efter almanackan... Men här ösregnar det idag. Fullkomligt vräker ner! 
Bilderna idag är från i torsdags, då jag och Mannen i mitt liv åkte ner till Stockholm för att skriva på köpekontrakt på ny bil. Mannen i mitt livs BMW blev ju totalkvaddad av en buss i vintras, och vi köpte en liten bil istället då, som ersättare. En liten Aygo, som Mellantjejen kunde övningsköra i. Både BMW´n var och min Audi är ju automatväxlade, så det krånglade till det lite. Så det är väl Mannen i mitt liv och Mellantjejen som samsas om Aygon numera ,) 

Vi har inväntat lite affärer som skulle gå i lås och köpa ny bil till Mannen i mitt liv under våren. Och vi har tittat på något begagnade bilar, men så visade det sig att just nu kunde man få otroligt bra rabatter. Extra rabatt vid renköp, dessutom. Så i slutänden skulle det bara bli ca 20.000 skillnad på en sprillans ny bil och som är 1-2 år gammal... Då valde vi faktiskt att beställa en ny. Vi har bara köpt helt ny bil en gång tidigare och det var för 18 år sedan. Jo, förresten Mannen i mitt liv hade en tjänstebil för 5 år sedan, men den räknar jag inte för det känns inte riktigt som ens egen bil. Tycker inte jag i alla fall. 
Efter en del efterforskningar och letande över Sverige så kommer vi nu att få bilen i vecka 33 när vi köpte i Stockholm, och inte i vecka 45, som det var tänkt om vi köpte den här hemma i Uppsala. Vi hade turen att få tag i en bokning som någon hade avbokat, men kan få precis den bil vi vill ha. Vilka väntetider det är på bilar alltså!!! Men tiden går ju så fort, så vi är väl snart där ;)

Dags att göra sig klar för en Måndag, på jobbet! En låååång Måndag, med kvällsmöte...



Maria 


5 kommentarer:

  1. vad spännande med ny bil! Vi har sålt en (av tre) och ska nu sälja den andra för att köpa en mindre men vet inte när det ska bli av... Fullt upp även här denna måndag och faktiskt har vi lite sol just nu, men ingen värme. Fina bilder, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vad blev det för bil då?:). Härligt med en ny. Vi kikar också lite efter en ny, vår BMW är inte så gammal men den har gått mycket då D kör till DK ofta.
    Tänk att det är sommar idag. Juni är en favoritmånad.
    Ha det gott, och hoppas din långa måndag går fort
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Sommar nu ja. Men jag vet inte?? Inte sommarväder i alla fall!
    Ny bil har min man fått fast tjänstebil. Skulle också vilja ha en ny men det lär ju inte hända närmaste tiden och inte en sprillans.

    Mysigt med en dag med alla tjejerna på stan! Jag hade alla mina hemma i helgen plus en bonus. Och Snart är M hemma för sommarlov. Tiden går fort!!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Ja tänk, nästa vecka är det skolavslutning... Himmel alltså...
    Men jag längtar efter värme,,, sitter här med filt om mig o fryyyyser...
    Spännande med bilaffärer!! :)
    Vi köpte en liten BMW 116 till mig för några månader sen... Jag är såååå nöjd!
    Min man har tjänstebil, en stor passat så den har vi om vi åker hela familjen :)
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Oj det var lång väntetid! Men det är viktiga saker i inköp så det får väl ta sin tid. Vi har Audi A5 som tjänstebil numera sen ett par år. Nu när vi inte är så många i familjen längre passar det bra att inte välja för stor bil. Och min pärla till A3:a går som en klocka så den byter jag inte bort, har aldrig haft en så bra bil - det är synd att man inte vet sånt i förväg för missar har man ju gjort under åren ;) kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...