måndag 25 maj 2015

Helgen med ett filmtips

Det blev en skön helg...


Lördag eftermiddag tog vi en tur till plantmarknaden jag och Minstingen. Tanken var att köpa lite blommor till lådorna, lite fröer och en schersminbuske.  Det finns ju hur mycket som helst att välja mellan. Jag är ju verkligen en glad amatör när det gäller trädgård, så jag tog det jag gillade färgmässigt ;) Det blev lite rosa-lila stjärnöga och blå lobelia till en kruka och låda. 
En mynta stod på inköpslistan också. Och något att sätta under vår ek. Det blev en alunrot och några lila låga, som jag inte minns namnet på nu ;) En liten klöver (?) med lila blad gick inte att motstå. Och rätt vad det var så hade vi köpt med oss ett äppelträd. Helt på Minstingens ansvar... ;) Vi är inte mycket för bär och frukt-träd, men nu har vi ett äppelträd och igår när vi skulle in för att köpa en stör att binda upp trädet med, ja då hade Minstingen plötsligt fått sin pappa att köpa en vinbärsbuske också ;) Det är kul när barnen har inflytande ;) :) 

När vi kom tillbaka i lördags, så hade Mannen i mitt liv grävt ner de två sista pallkragarna och de sådde vi i igår. Samt satte ner en rabarber också (efter att bilden togs) det börjar likna trädgård... Känner mig ganska nöjd. 
Vi var ju på fest i lördags kväll också, så det var en riktigt trevlig helg, denna helg. Träffade "gamla" vänner och bekanta. Mat, prat och skratt och vips så var klockan tre... den blir tydligen det när man är hemma hos de där vännerna, de som vi lärde känna först när vi flyttade hit från dalarna för drygt 14 år sedan :) 

Vi avslutade helgen med en riktigt mysig film igår kväll...



Mannen i mitt liv fick i uppdrag att plocka fram en romantisk film. Ta någon romantisk komedi, inte för lång bad jag. Det blev ett romantiskt drama, som verkligen var romantisk och mysig. Precis vad som var rätt att avsluta en skön helg med. 


Och den där klänningen... den har jag fortfarande inte sytt något på ;) Men ikväll, kanske...? ;)


Maria


8 kommentarer:

  1. Sy är så kul, men när ska man hinna? Nu vill man ju bara fixa ute! : ) Man får sitta på altanen sen i bikini och sy och sola... nej då ser man ju inte sömmarna, under parasoll får det bli! Ja, så gör vi! : ) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Fina växter du köpt, kul:) Det går framåt i pallkragarna också ser jag, heja dig. Här har jag inte sått något alls.
    tack för filmtips, låter som något immun smak.
    Ha en bra start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket fint du köpt och härligt att pallkragarna är på plats, kommer växa bra där. Själv har jag inte gjort många knop i trädgården i helgen, bara fotat, he, he..... Verkar vara en film helt i min smak. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Kul med lite shopping! Jag väntar leverans från Klosta men jag kommer inte ihåg vad jag beställt?? Några plantor i alla fall. :)

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Det låter som en perfekt helg! Så mycket fina växter ni har köpt. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. vad mycket roligt du har handlat till trädgården. Klart du hinner sy i kväll. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Jag är nog som dig, plockar ihop lite blommor och växter i fina färger och sen hoppas att de ska trivas hos mig och växa så det knakar! jag har precis grävt ut en rabatt och satt perenner, ja än så länge ser dom lite fjuttiga ut men (förhoppningsvis) så växer de snart

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Härligt med att köpa lite nya blommor,fröer mm... Åååå,jag älskar romantiker... Jag kommer nog älska den filmen....

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...