onsdag 22 april 2015

Tid, tid, tid... och en film ni bara måste se!

Det här med tid...



Vi är nog rätt många som ibland känner att tiden inte riktigt räcker till!? Jag är inne i en sådan period just nu, verkar det som?  Mycket att göra på jobbet, just nu. Mycket som ska göras klart för denna termin, och även nytt som dyker upp som ska förberedas för nästa... 

Hemma har jag massor av projekt. Tyger som ligger och väntar på att bli klippta och sydda, några pågående kudd-projekt som jag ska göra klart, en trädgård som börjat vakna till liv... Och så klart så finns det ju en del "måsten" också.

Ni vet, sådana där "måsten" som tvätt, städ, matlagning m.m. Och så borde man ju motionera mera... ;)  Men jag är hyfsat bra på att inte stressa i alla fall och varvar måsten med roliga saker.  Tar mig tid för avkoppling och nöjen. Det jag har haft minst tid för just nu, är att skriva hälsningar hos er andra bloggerskor... Men det kommer... 

Jag tycker att det är skönt att slå mig ner i soffan någon kväll i veckan, och släppa alla "måsten" och koppla av med en film. Igår såg vi den här. 



Jag gissar att de flesta av er har sett den på bio redan? Men om inte, så tycker jag absolut att ni ska se den.. Så himla bra och rolig! Många gånger tycker jag att komedier brukar bli lite väl "överdrivna", att det till slut inte är roligt längre, utan blir mer larvigt. Men den här var V E R K L I G E N rolig och bra från början till slut! Emellanåt så skrattade jag så tårarna rann... 


Dagens tips: koppla av med en rolig film! Och ha en fin 
lill-lördag!


Maria



7 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur det känns när tiden inte verkar räcka till ibland, och "måste-högen" är lika stor som "vill göra-högen". Dumt egentligen, för man har ju faktiskt all tid i världen till att göra allt! Allting måste inte ske på en gång.
    Matlagning kan ju ibland kännas som den största tid-boven, speciellt i veckorna när ungarna har olika sportaktiviteter var och varannan dag. Jag brukar göra så att på måndagarna så lagar jag en större mängd mat, så kan man äta "resterna" dagen efter, och kanske bara komplettera med en sallad eller andra tillbehör. Sen samma sak på onsdagen, så har man torsdagens middag också fixad. På fredagar och helgerna så tar man sig ju gärna lite extra tid med matlagningen :)

    Ha en bra dag!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  2. Just nu när jag är hemma så har jag ju tiden, det är mer hur jag förvaltar som är mitt eget ansvar liksom..
    Gillar med att titta på film ibland och än n gån kan jag konstatera att min man inte ska välja film, ha ha ha ...
    Sist han valde såg vi Gone Girl... Hu, så hemsk, jag hade mardrömmar i tre nätter efter den... I söndags såg vi Serena...not so good either...;-) Så nä, jag vill inte se de där hemskheterna, det ska vara avkopplnade att titta på film ju:) Så oftast får jag välja;)
    Kram till dig!
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Visst är den underbar den filmen så rolig och mysig. jag har sett den två gånger på bio till och med, jag vet jag är lite galen :) men någon måste ju vara det också :) Först med familjen och sedan med min bästa vän och den var precis lika bra andra gången som första. Min vän sa att jag skrattade mest av alla i hela biosalongen, sån humor har jag.
    ha en härlig onsdag, här är jag ledig och solen skiner så idag blir det balkongfix.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag såg filmen på bio, men jag måste säga att jag tyckte den var så där! Sen klart att den hade sina poänger..Det som var lite kul, var ju att den är inspelad ute vid kusten...och jag kände ju igen mej i delar av filmen.
    Önskar dej en fortsatt mysig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Tack för filmtipset kram Diana

    SvaraRadera
  6. Den filmen har jag bara hört positivt om. Klart jag vill se den. Ja tiden är knapp fina du. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Just ja, den filmen hade jag tänkt se men hade glömt bort den. Tack för påminnelsen.

    Ja visst är det lite snärjigt nu. Igen. Haha.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...