torsdag 9 april 2015

Nystädat och söt pappersblomma.

Alltså den känslan...


Känslan när man kommer ner i ett nystädat kök (ja även resten av huset förstås) på morgonen. Åh, den är härlig den känslan! 

Vi städade igår. Vi brukar ha städ-dag på torsdagar, men det har blivit lite si och så med det, sista tiden. Alltså, det har städats, det har det. Det är inte det som varit si och så. Nej, det har varit lite si och så med vilken veckodag det gjorts på. Både jag och Mannen i mitt lv är lite av pedanter (på gott och ont, jag lovar!;) och vill gärna att hemmet "alltid" ska vara iordning. 

Nu kan man ju inte ha nystädat jämt förstås, även om det vore skönt ;) Men en gång i veckan städar vi hela huset och där emellan så dammsuger vi typ varje dag, i alla fall vissa ytor. Med två hundar i familjen så är det ett måste... Ibland har vi funderat lite på att anlita städhjälp, men eftersom vi ändå skulle hålla på och plocka "jämt" och dammsuga varje dag, så känns det lite meningslöst... Jag tror att jag skulle städa i princip lika mycket ändå ;) Nej, vi sparar de tusenlapparna (Jag har kollat, med vår storlek på hus, blir det faktiskt ett antal) och gör roligare saker för dem ;) 

Ni måste kolla in den söta pappersblomman på bilderna! Det är Mellantjejen som vikit ihop den och den är ju bara för söt! Hon har lovat att göra några stycken till mig, som jag tänkte ha på ett fat tillsammans med något annat "piff" ;) Jag tänkte att hon kunde lära mig vika dem, med. Är ni bra på att vika pappersfigurer av olika slag? 
Tack ni alla fina för era ord om "mitt inredande och min känsla för inredning". Det gör mig så otroligt glad att läsa alla kommentarer och mejl om detta! =) Så kul att jag lyckas inspirera er! 

Dags för mig att go to work för att ta emot en massa energiknippen till barn ;) 



Maria


8 kommentarer:

  1. Pedanter är vi allihopa, vi med... : )

    SvaraRadera
  2. Härligt med nystädat. Jag börjar vara ute mer och mer i trädgården nu, och då blir tyvärr innestädningen lidande. Inte så att jag har skitigt, men jag grejar inte lika mycket inne:) Det tar tid att hålla snyggt både inne och ute:)
    Vilken söt pappersstjärna!
    Ha det gott vännen. Nu blir det en tur på stan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Alltid skönt när det är nystädat hemma. Här har vi inga städdagar utan det blir typ när jag har ledig dag eller inte något inplanerat. Tyvärr är sambon inte så bra på det där med att hjälpa till och städa, så jag gör det oftast själv. Men jag ska försöka ändra på det så får vi se. Men svårt ändå att ha städdagar då jag jobbar dag, kväll och helg.
    Pappersblomman var väldigt fin, hoppas hon lär dig så du kan lära dina blogg läsare hur man gör.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Men vilken supersöt blomma! En sån skulle jag vilja lära mig vika!

    Nystädat är verkligen skönt! Det skapar väl trivsel om något!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Ja nystädat är bästa känslan! Jag är inte tokbpedantisk och med en 3 åring är det inte alltid lätt även om man plockar på
    Kvällen! Nä städhjälp är inget för mig heller för jag har inte lust att springa och plocka undan dagen innan dom kommer det känns så stressigt då kan jag hellre skjuta på städningen en dag

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Det är ju så härligt med nystädat och undanplockat ;) och jag kämpar just nu med att försöka låta bli att plocka konstant haha
    KRAM till dig finaste
    Vackra blommor av tidningar please be dot tern visa oss hur dom var helt underbara :)
    KRAM SAnna

    SvaraRadera
  7. Vad duktig dottern är på vika pappersblommor... Hur gjorde hon de där? Så himla poppis det har blvit att vika sånt.
    Ja,här har det också blivit si och så med städandet. Jag är också lite pedant och sambon tvärtom. Jätte jobbigt ;) kram

    SvaraRadera
  8. Underbar känsla med nystädat!

    Jättefin blomma hon vikt. Nä, sånt där är jag urkass på. Har liksom inte tålamod!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...