tisdag 14 april 2015

När man tar en tisdagsfika istället...

Tisdag kväll, brukar betyda kvällsfika...


En liten tradition vi haft i många år, att fika på tisdagskvällar. Tyvärr har den traditionen börjat suddas ut... Vi är inte alla samlade hemma på samma vis längre, som när barnen var mindre. 

Lite synd kanske, men så är det ju här i livet. Jag råkar veta att det står hemgjorda chokladbollar i kylen, så ikväll är det tisdagsfika! Själv har jag plockat fram lite "nyttigare" tisdagsfika i form av ost, salami och de allra godaste oliverna enligt mig just nu. 

En liten, liten skvätt rött blir det till. Rester från i lördags, och det är ju synd att hälla bort fint vin! Eller hur!? 

Jag hade planerat att vi skulle tagit en sväng till "soptippen" eller återvinningscentralen, som det heter. Men efter att ha jobbat över på jobbet en timme så kände jag inte för det, helt enkelt! Nej, bättre att plocka fram lite tisdagsfika, tycker jag! ;) 



Ha en fortsatt fin tisdagskväll!


Maria

9 kommentarer:

  1. Klokt val! Jag eller vi har ingen sådan fin traditon. Tyvärr! jag skulle också gjort annat än det som blev i kväll. Fattar inte varför man är så himla trött. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Helt klart bättre med fika än att åka och slänga skräp:). Ser riktigt gott ut, fast jag tar heller vitt vin än rött. Här blev det lite tisdagslyx när D kom hem och lagade middag, det händer typ aldrig på vardagar. Jag och W brukar äta själva för D kommer hem senare.
    Ha en mysig kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tisdagsfikan ser ut att bli väldans smarrig, säger jag som älskar ost och oliver, klart mycket bättre än chokladbollar. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ditt val såg ju betydligt godare ut än chokladbollar, helt ärligt. Synd att traditionen suddas ut.
    Hos oss blev det "likör" till tisdagsfikat ikväll.
    Tisdagskram från Kate
    PS. Soptippen finns kvar till en annan dag.... ;)

    SvaraRadera
  5. Man ska aldrig underskatta en fika;) och jag måste säga att den där fikan föll verkligen mig i smaken! Mums!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. gör du rätt i, för det är du värd! ;)

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig tradition... och ost är jag svag för ;-)
    Vet du att det är helt ok att frysa in vinet och ha senare i matlagningen! om man nu inte tar det till tisdagsfikat ;-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Mysigt mysigt! Och gott! Bra val där!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Vilken mumsig tisdagsfika ni hade igår :) Massor av frukt och kex ost... Mmmmm=)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...