fredag 17 april 2015

Liten förändring i hallen och skåpsfunderingar.

Igår när jag städade i hallen, så bestämde jag mig plötsligt...


Stativlampan på skåpet skulle bort! Det blev S Å mycket bättre, eller hur!? Så här såg det ut innan...


Och helheten nu, är denna...


Tänk att en sådan liten förändring ändå kan göra så stor skillnad! Jag har länge tänkt att lampan är lite felplacerad där, att den tagit för mycket plats. Men jag vet inte vart den ska stå, så den har fått varit kvar eftersom jag tycker att den är väldigt snygg. 

Men nu rök den ;) Den står på en plats där det finns en del andra grejer som vi inte använder för tillfället, eller som ska göras av med... Farligt med sådana platser, de kan bli rätt fyllda! ;) Vi får se om lampan kanske hamnar i gästrum nr 2 så småningom när det ska få sig en uppfräschning. Jag har ju i alla fall den nya stativlampan i uterummet att titta på. 

Naturligtvis kom jag på att tavlan skulle haft en annan ram också, kanske försöka spraya den i mässing? - Köp en ny! Tyckte Mannen i mitt liv som vet hur många projekt jag har ;) Att han inte säger så, när jag tjatar om att det svarta skåpet i hallen är bedrövligt fult! Jätteslitet. Ett furuskåp som hunnit vara vitt också innan det svarta. Kanske jag ska börja prata om att måla det igen? Då kanske det blir ett nytt skåp snabbt? ;) Nej, nu är jag orättvis. Vi tycker  båda att skåpet behöver bytas ut, men vi (läs jag) har inte hittat vad vi (jag) vill ha ännu. De flesta skåp som jag hittat är vita och jag vill nog helst ha svart.  Men jag tror att jag ska flytta ut det vita sideboardet från köket, för att bara känna efter hur vitt känns  i hallen....? 

När jag "kommer igång" kan det dra med sig en hel del ;) Förresten, igår när jag slutade tidigt så fick jag bara för mig att jag skulle sy ett par nya kuddar till vardagsrummet och då blev jag plötsligt sugen på lite lite rosa... Så den vita hortensian fick flytta ut... Den står så stiligt i hallen nu!  Men mer om det lilla lilla rosa, en annan dag ;) 


Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning för veckans sista arbetsdag! Så skönt med lite sovmorgon! 
Happy Friday!



Maria

9 kommentarer:

  1. Förändringen blev till det bättre, även om lampan är snygg. Riktigt snygg! Ser fram emot att få se mer av det lilla, lilla rosa...
    Här blev det också sovmorgon OCH ledig dag :) Sååå skönt!
    Fredagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Lampan är ju jättefin men visst blev det bättre med den lilla förändringen!
    Ha en toppendag!

    / Jonna

    SvaraRadera
  3. Som sagt, lampan är jättesnygg, men jag håller med om att det blev bättre utan. Har också kläckt tanken på att göra om i hallen. En hel del. Det får nog bli ett projekt till hösten kanske. Närmast är vardagsrummets makeover. Sen kommer USA-resan och sen får det bli trädgård för hela slanten (både när det gäller pengar och tid).

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Det är de små sakerna som oftast gör stor skillnad!
    Lampan är ju ursnygg, men du kommer säkert hitta ett annat bra ställe till den:)
    Ha en fin fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Härligt att jag inte är den enda som börjar i fel ände, en ny kudde förändrade ett rum en gång :-) min man slutar aldrig att förvånas

    Trevlig helg fina du
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev när du flyttade lampan, även om den var väldigt snygg, men ibland krävs bara en liten förändring.
    Här hemma skulle jag vilja göra en massa, men eftersom att jag nu visserligen är månads anställd men bara tillfälligt så drar inte jag inte jätte mycket pengar så jag kan göra drastiska förändringar på så vis, sen är det ju också som så att huset faktiskt inte är mitt utan min sambons, han hade det innan vi träffades så jag har ju bara " flyttat " in, så mycket ska ju han också tycka och tänka om saker och vi kanske inte riktigt har samma smak och tycke i allt. Det positiva är ändå att han överlåter allt inrednings piff till mig då han inte "ser " hur saker ska se ut och kan se ut som han uttrycker det själv. Medans han ser allt det där i trädgården som jag inte " ser "
    Ha en härlig helg nu
    Jag är ledig fram tills Tisdag 4 dagar så skönt så
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Förändringar är bra, det var fint med lampan tyckte jag men det blev bra utan också. En vacker blomma kan göra underverk lte överallt. Spännande med dina kuddar, du vet ju att jag älskar dom. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Små förändringar kan göra stora resultat ibland... Det blev jättefint även om lampan är kanonsnygg :)
    Kul och se vad lilla lilla rosa är för något ;)

    Härlig fortsättning på helgen!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...