tisdag 21 april 2015

Liljor, rost och rosa

Liljor är en av favoritblommorna!


För det mesta väljer jag vita blommor när jag köper snittblommor. Men ibland blir det rosa! Som nu i torsdags när jag handlade, då blev det rosa liljor! 

Jag är ju svag för rosa, och har lite rosa i köket just nu så det passar ju perfekt! Till och med så det är lite mera rosa än det där lilla lilla rosa i vardagsrummet ;) I kökssoffan ligger tre kuddar som är rosa, och i fönstret står en rosa ljuslykta... ;) 

Just rosa passar så bra till kannan som är rostfärgad. Jag gillar den där vasen/kannan väldigt mycket. Annars är jag kanske inget större fan av rost, så där som jag förstått att en del är. Jag har förutom kannan ett rostigt "W" ute på porchen och en bricka till ett bord, som jag låtit stå ute och natur-rostat. Annars inte mycket rost här hemma. 

Gillar ni rost i inredningen? 


Maria

10 kommentarer:

  1. Fint du har det, det är så snyggt med den mjuka rosa färgen. Inte mycket rost här hemma hos mig, kan inte komma på att jag har något alls just nu:) Lång dag på jobbet med först en friluftsdag, passar ju bra idag i det fina vädret, och sedan ett mindre trevligt möte i eftermiddag. Det väntas förändringar inför hösten.
    Ha en fin tisdag och hoppas solen skiner på dig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Små detaljer kan vara fint, fast egentligen tycker jag att rost passar bäst om allt är gammalt. Som på en gammal gård tex. fast visst är det snyggt. Din kanna var jättefin. Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga blommor!
    Jag är väl som dig vad gäller rost, det får inte bli för mycket.

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  4. Liljor är en av mina favoritblommor också. Rosa och rost är en härlig kombo, det mjuka mot det ruffa...Har en del rostiga saker ute i trädgården, men inte inne. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Jag gillar också liljor...massor...
    Så otroligt snyggt det blev med golvet! Heja heja vad ni är duktiga.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Ja, vill ha en stooor armeringsjärnställning i trädgården! : )

    SvaraRadera
  7. Ja, vill ha en stooor armeringsjärnställning i trädgården! : )

    SvaraRadera
  8. Nix, inget rost inomhus... bara armeringsjärn i trädgården som jag glömmer använda varje år till luktärten...! Men liljor och din kanna var det stort gilla på!!
    Ha det gott, vännen!
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  9. wow,vad snyggt. rosa och rost är bra fint!

    SvaraRadera
  10. Liljor är så vackra. Och rosa hör ju våren till. Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...