lördag 18 april 2015

Firar födelsedag!

Idag är det min dag!


Jag tycker nog att jag tjuvstartade min födelsedag igår kväll, redan. Eller vad sägs om hummer och räkor med bubbel till det?! Å Mannen i mitt liv hade en sak att "bekänna". En födelsedagspresent, som inte gick att öppna... Vet knappt om jag vågar berätta vad det var, för då finns ingen återvändo!! ;) Han har beställt ett körkortstillstånd till mig. För MC!!! OCH pratat med en körskola, så det är dags att ta en lektion på semestern, typ. En provlektion, kan vi ju säga ;)  Japp, nu är det sagt. Och det är nog så att OM det ska bli något MC-kort för mig, så behöver jag nog en spark i baken. Hade inte Mannen i mitt liv "tagit tag" i detta, så hade det nog inte blivit av alls... Han känner mig, den där Mannen i mitt liv ;) 

Nåväl, nu pratar vi inte mer om det, just nu. Jag blev så klart "väckt" (var ju så klart vaken, men låtsades sova) i morse med skönsång och paket. Lilla vovven var alldeles tokig i paketet, medan stora vovven som inte tar sig upp för trappen till vårt sovrum, gnällde avundsjukt nere, den stackarn. Men han fick vara med på eftermiddagens paket öppning ;) 


Mannen i mitt liv och jag hann med en liten lätt lunch på stan (jag behövde byta en present, som råkade bli i fel modell) innan den utflyttade dottern med sambo kom för att äta födelsedagstårta med oss. Blåbärsprinsess... min favorit! 

Fina presenter som gick att öppna fick jag också. Halva den "i sista stund, smått framkrystade" önskelistan uppfylld. (Resten gick inte att få tag i med en dags varsel ;) Vita converse, fyra vitvinsglas  från Iittala och en blus i ljuvliga färger från Odd Molly. Jag som egentligen tyckte att jag fick en present förra året som hade räckt resten av livet! (När jag fick min lyxiga symaskin) Och jag som tyckte att jag fick min födelsedagspresent förra lördagen ;) Klänningen som jag har på mig idag, dagen till ära. Vet att det var några som ville se den på också... ;) (Påtalar än en gång att jag inte är bekväm med detta, och inte blir det bättre när man kisar i ljuset...)

Jag tänker fortsätta fira den här födelsedagen med en god drink och hemgjorda kycklingburgare med ett gott vin till. Ett rött vin, så de nya glasen invigs inte ikväll ;) 


 Ha en fortsatt fin lördagskväll!



Maria

18 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  2. Grattis vännen!!
    Så fina presenter...och du...tänk när du sedan susar iväg där på mc:n...vilken frihetskänsla!! Så Lycka till med kortet!
    Fnissar lite när jag ser din fina klänning...för tatueringen får verkligen ihop..med den..vad det gäller mönstret!!
    Ha nu en fortsatt mysig födelsedag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis!
    Weeeiiii vad kul med MC-kort! Det MÅSTE du ju bara ta!
    Kramar!
    Judita

    SvaraRadera
  4. Vilka presenter! Stort grattis till dig! Det verkar som om din dag har varit toppen. Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hipp hurra på din dag! Grattis!!
    Woooow så coolt, klart du fixar att ta mc-kort!

    Njut av kvällen fina du och grattis igen
    (Klart du ska visa dig på bild)

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  6. Grattis på dagen!! MC-kort vilken grej!!
    Hoppas du får en härlig fortsatt kväll!

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedagen!! Hoppas du kommer iväg på din provtur! :) Kul.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Stort grattis på din dag!
    Vilka fina presenter du fick! Älskar förresten halsbandet du har på dig...

    SvaraRadera
  9. Grattis Maria!! Det låter som en strålande födelsedag:) Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis på födelsedagen! Hipp hipp hurra! Kram

    SvaraRadera
  11. Stooooooooooooort grattis på din dag!!
    Många kramar Carola

    SvaraRadera
  12. Stort grattis på födelsedagen fina du! Så snygga bilder på dig, klänningen är så söt. Jättefina presenter du fått, och oj så spännande med mckort:) . Det låter som du har en toppendag, fortsätt mys:)
    Ha en underbar kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Stora och måååånga grattiskramar på din dag. MC-kort, nu blir jag avis, en hemlig dröm jag alltid har haft, men behöver nog också en spark där bak för att komma igång. Jisses vilka fina presenter och du är hur snygg som helst i din nya OMklänning. Tina

    SvaraRadera
  14. Man åh, grattis vännen! Du är så fin! Och vilka härliga presenter. Klart du ska ta mc-kort nu när du ändå går och drömmer om det!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Hej du fina födelsedagsprinsessan!
    Vilka presenter!!
    Ojoj....men då måste det ju vara själva motorcykeln du får nästa år.....haha..;)
    DU är allt värd att skämmas bort och jag är säker på att du haft en underbar dag!
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. glömde ju skriva hipp hipp hurra o grattis..;)

      Radera
  16. Grattis lite i efterskott! Vad mycket fina saker du fått. Mc kort låter ju hur spännande som helst, kör på det! Kram

    SvaraRadera
  17. Ett lite försenat grattis kommer här:-)
    Jättefina presenter du fått och visst ska du ta MC-kort!!
    Och din klänning är sååå snygg:-)
    Kram/ Helene

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...