söndag 12 april 2015

Ett lyxdygn på tu man hand

Lite lyx i tillvaron skadar aldrig!

I fredags, direkt efter jobb, tog jag och Mannen i mitt liv tåget in till Stockholm och checkade in HÄR.



Denna underbara utsikt hade vi från vårt tjusiga rum.

Efter att vi blivit bjudna på en välkomstdrink nere i baren, slappade vi ett par timmar på hotellrummet. Som vanligt prat om allt möjligt som vårt liv består av. Denna gång lite fokus på semestrar, eventuella bilköp, helger som är fullbokade framöver (hjälp var tar tiden vägen??!!) till att plötsligt ha bokat hotell i Göteborg i sommar ;)

 Vi skålade i lite romantiskt bubbel. På jobbet samma dag hade vi pratat om att man ska fira allt som går att fira ;)Vad jag och Mannen i mitt liv firade i fredags vet jag inte. Kanske bara en sådan enkel sak som att vi har varandra? ;) 



Efter en stunds fixande i badrummet, var det så dags att få lite middag.
Med min senaste Stockholmsmiddag i färskt minne (ni vet när jag blev så kolossalt kräksjuk, troligen matförgiftad, eftersom maten inte heller var bra...) så kände jag mig rätt kräsen denna gång när vi bokade bord. Så när Mannen i mitt liv föreslog VERANDAN kände jag mig nöjd! 

Det blev en fantastisk middag! Vi inledde med ett glas Pol Roger och fortsatte med sill, strömming, ost och snaps. Inspirerade av Svante Thuressons julsång, där han sjunger "Vi tar in på Grand hotell, bokar ett rum med balkong, beställer upp sill och snaps...och inget kan störa oss". Varmrätten blev en gudomligt god halstrad Hjälmaregös med purjolökscrème, vit sparris, prästost och bakad endivesallad. Kan verkligen rekommenderas!
Jag kan verkligen rekommendera er att äta på Verandan om ni inte gjort det? Tjusig miljö som känns lyxig, god fin mat och trevlig personal. Och inte alls så dyrt som man kanske skulle tro. 


Galet mätta, nöjda och belåtna gick vi tillbaka de få hundra metrarna till vårt hotell. 
Igår, lördag, vaknade vi upp till ett dimmigt/disigt Stockholm. Men ack så vackert! Ingen kan väl säga annat om Stockholm än att det är vackert!!?? 
Under tiden vi åt en lång frukost, så klarnade det upp ute och Stockholm levererade ännu en dag med sooool! 

Vi fortsatte vårt "lyxdygn" med att gå ut på stan. Strosade upp genom Kungsträdgården och njöt av alla dofter och intryck. Beundrade  körsbärsträden som börjat blomma...

Drog oss bort mot MOOD-gallerian, där visade jag en klänning som jag önskar mig i födelsedagspresent (fyller på lördag). Mannen i mitt liv nickade godkännande och sa - "Ta den!"  när jag höll upp den framför honom. (Det betyder förstås att vi köper den, inte tar/snor den ;)  - Jaha, då har du min present klar, svarade jag lite nöjt.  Men nej, så menade tydligen inte han... Han skämmer bort mig! Fast jag är nöjd även om jag inte får fler presenter på lördag!!

Sen satte vi oss i MOOD-gallerian och njöt av ett glas rött. Bara sådär för att vi kunde. Lördag och vi hade hämtning vid tåget, behövde inte alls tänka på att vi skulle behöva köra bil. Vi fortsatte lite i butikerna och sedan tog vi en sen lunch innan vi hämtade upp väskorna och begav oss till tåget.
Det blev verkligen ett trevligt dygn med lyx och avkoppling. Jag rekommenderar alla som har möjligheten att göra sådana här saker i tillvaron emellanåt. Att ta sig tid att umgås, prata, skratta, lyssna. Guld värt! 


Det är bra för både hälsa och kärlek, jag lovar! 


Maria

13 kommentarer:

  1. Du har haft det super förstår vi! : )

    SvaraRadera
  2. Åhh, så mysigt med ett Stockholmsdygn... Men jag hittar inte alls så där bra i storstan som Ni till alla smultronställen. Har fullt sjå att ta mig till tågstationen.
    Önskar Dig och familjen en härlig söndag i ruskvädret. Kram från Kate

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar tripp ni gjort! Man hör riktigt hur mysigt ni haft det. Jättefina bilder, och tack för tipsen. Blir jättesugen på att åka till Stockholm nu:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. vad härligt med en helg på tu man hand. det klänns som det var evigheter sen vi var det utan baren. ska bli skönt när vi ev bokar in någon hotellvistelse i framtiden. dock har vi några ggr att se fram emot mot sommaren. det ska bli skönt :) ni verkar ha haft de sådär himla mysigt. kram

    SvaraRadera
  5. Gud vad mysigt! Vi har en hotellvistelse som väntar, ska bli skönt och mysigt. Klart man ska unna sig lite lyx om man har möjlighet. Det finns ju olika sorters lyx. Ni ser ut att njuta ordentligt. Fina bilder. Kraaam pia

    SvaraRadera
  6. Ni är så duktiga på det där! Tack för tipset om matställe. Jag har en weekend om ett par veckor bokad på hotel Sign, men det är med väninnor som ju också är mysigt. Kram

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det låter. Vi ska till Kungsträdgården nästa helg och titta. Det är ju så otroligt vackert.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Så himla mysigt och visst behöver man lyxa till det lite då och då. Just nu längtar jag till maj då vi ska lyxa till det med en hel helg på hotell + lite partaj och andra roliga saker, kul att ha något att se fram emot. Odd Mollyklänningen hoppas jag att vi får se på fina bloggerskan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Gud vad mysigt! Ja, Stockholm är oslagbart vackert! Vi har bokat in takvandring i Sthlm på nationaldagen och funderar på en övernattning eventuellt. Vi får väl se.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Så härligt att åka iväg. Perfekt att fira att ni har varandra. Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Mysigt! Vi var också iväg i helgen, till Västerås. Sov nog inte ens hälften så bra som du gjorde i hotellsäng. Jag campa på madrass på golvet i M´s rum på Strömsholm. :) Men trevligt hade vi.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Ja varför gör man inte sånt lite oftare?? jag skulle gärna kopiera hela vistelsen, jag gillar ALLT som du skrivit om , perfekt ;) det var just bara det där med alla bokade helger....den ena tillställningen efter den andra nu i vår och visst är det kul men ibland blir det väldigt mkt .
    Ha det gott, kram Anna

    SvaraRadera
  13. Sååå härligt!!! Underbart att kunna njuta och lyxa till det emellanåt:)
    O bubbel kan man alltid fira med, att det är fredag, lördag eller bara att man lever, eller hur :)))
    Ha en riktigt fin em o kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...