måndag 6 april 2015

En lång sovmorgon, en galet sen kväll och kanske en mc? ;)

God morgon! 


Eller... morgon och morgon... snarare förmiddag eller typ lunch nu när jag sitter i uterummet och äter frukost och njuter av solen! Det blev en lång skön sovmorgon idag. Verkade inte vara någon som brydde sig om att få en mindre smickrande titel, för att den låg längst idag? ;) Vet inte om det fanns någon för annandagen i Mannen i mitt livs familj, men sett på nätet att man kan bli andagsloska. Jag kanske ska upplysa Mannen i mitt liv om att det i så fall var han som blev andagsloskan i vårt hus? ;) 

Det blev en galet sen kväll, igår, för mig och Mannen i mitt liv! Klockan passerade precis tre när vi gick och lade oss. En galet trevlig kväll var det också. Och man kan ju lätt tro att vi var på fest, var bortbjudna på middag, eller åtminstone hade gäster hemma? Men nej, vi satt faktiskt ensamma i vårt uterum. Barnen åt på annat håll, och vi åt en trerätters med sill och knäcke, och till varmrätt en underbart god rätt med torskrygg, ägg, räkor, dill och pepparrot. Tokgillar pepparrot...

Efterrätten bestod av en färdigköpt jordgubbstiramisu. Enkelt men väldigt gott. Och så satt vi alltså och pratade om allt möjligt, skrattade och lyssnade på musik.  Vi trivs så himla bra tillsammans, jag och Mannen i mitt liv. Av någon anledning så halkade vi in på ämnet motorcyklar. Jag har sedan länge pratat om att jag har en sådan där dröm man kanske aldrig uppfyller, och det är att ta mc-kort. Att grensla ett monster med kromad tank och dra iväg längs en landsväg... Mannen i mitt liv får sitta bakpå, förstås! Visst vore det coolt? Stanna vid något mysigt fik... Någon av er som kör mc, förresten? Vi pratade om det en ganska lång stund och visade varandra bilder på mc´s, den ena värre än den andra... Kanske jag tar det där kortet någon gång? Om jag vågar...
Nej minsann, dags att ta tag i denna dagen och kanske gå ut i solen? Planen var att sy... men jag tror jag går ut och plockar lite kvistar från gräsmattan, något jag skjutit upp varenda ledig dag nu... Jag hade ju bestämt mig för att bara göra det jag vill och orkar så... ;) 

Ha en skön annandag påsk!


Maria

13 kommentarer:

  1. God förmiddag :)
    Lät som en perfekt och mysig kväll :)
    Att ta vara på varandra och kunna prata är viktigt !
    Önskar dig en underbar start på veckan !!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Mysigt ni har det du och mannen. Precis som det ska va:). Aha, motorcykeldrömmar! Spännande:). Vi har varit två vändor på återvinningen, så skönt att bli av med all bråte som låg i trädgården.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Här har gubben veteranbilar och jag kör hoj! Älskar det verkligen! Haft kortet sedan jag var 18. Flera av mina bekanta har tagit kortet på "äldre dagar" och de ångrar det inte! Bara att det inte gjort slag i saken tidigare! Så ta en pröva-på-lektion och testa!

    SvaraRadera
  4. vad mysigt att man har så mycket att prata om tillsammans med sin kära. Här vart det bastu och sen så sov jag en sväng i soffan. Vilken god mat! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Go kväll!
    Låter som en fantastisk kväll!!
    Jag har mc kort! Jag har haft så många tankar på att köpa en..men nu har mina leder, tyvärr satt stopp!
    Vad gör jag då..?? Jo jag åker mer än gärna!! Var meningen att vi skulle åkt i dag..men det blåser så kallt, även om vi har haft sol...och det skall ju vara en njutning att susa runt!!
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Oj, det var en sen kväll! Då sov jag för längesen. :)
    Nej, nån mc är jag inte sugen på. Har åkt med min pappa ibland sen jag var liten. Mannen var sugen för ett antal år sen men sen har tyvärr folk strukit med som vi känner i olyckor så det känns inte lika kul. Men visst är det mysigt att ta en tur!

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Jag tycker absolut att du ska ta MC kort... En sådan dröm jag också har. Man lever bara en gång så man lär ju passa på :) Kram

    SvaraRadera
  8. En sådan dröm hade jag också en gång om ett mc-kort, men nu vet jag inte om jag hade vågat... Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Åh, ett uterum, DET vill jag ha! Så mysigt det ser ut! Och så mycket gott ni hade...!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Oj det där ser mkt gott ut. Låter som att ni hade en jätte trevlig uppesittar kväll. Härligt med uterum :)

    SvaraRadera
  11. Gud vad mysigt att sitta så där och bara prata och umgås! Jag har åkt rätt mycket motorcykel i mitt tidigare liv. Bland annat i Alperna. Riktigt mäktigt! Härlig känsla! Har inte körkort själv.

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig kväll/natt på tu man hand och vilken god middag! Maken har MC-kort och har haft en mc vid ett par tillfällen, men då har ju jag suttit på bönpallen..:) Rätt kul och mysigt faktiskt! Hoppas din önskan går i uppfyllelse... :) Kan ni komma hit och fika :)
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  13. Vad roligt om du skulle ta mc kort. Min man har mc kort och det blir fler och fler tjejer som vill ha mc kort de har väl lessnat på att sitta bakom på bönpallen. Min man är trafiklärare så därför vet jag det. Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...