söndag 26 april 2015

En helg fylld utav liv och glädje!

Jag känner livet i mig...


Visst minns ni Madickens granne, Farbror Nilsson? Han som kände livet i sig när han mådde som bäst. Jag tror han kände sig som jag gjort denna helg...

Jag och Mannen i mitt liv tillbringade ett dygn i Dalarna denna helg. Åkte i Fredags eftermiddag och kom hem igår kväll. Vi besökte våra föräldrar. Det blev så klart kära återseenden på bägge håll. Men allra bäst måste jag säga att det kändes att få träffa min lilla mamma. Hon har ju inte hälsan som hon ska och flera läkarbesök är inbokade framöver. Även om läget inte är det bästa, så var hon ändå positiv och kändes "som vanligt".
Det var en smått befriande känsla att få vara tillsammans med henne och pappa några timmar. Prata och kramas. Jag kände sådan glädje även om det finns lite sorg och oro bakom. Både mamma och pappa kändes ändå rätt pigga och jag kände mig lite lättad när vi lämnade dem.  

När vi kom hem igår kväll var den utflyttade dottern med sambo hemma hos oss. Vi åt middag tillsammans och det blev en festlig kväll fylld utav liv. Mycket skratt och otroligt mycket glädje och lycka runt matbordet. Med mötet med mamma och pappa i tankarna och familjen samlad runt mig, så kände jag mig så otroligt glad och lycklig. Jag kände mig rik på något vis! 

När alla ungdomarna gick och lade sig, så tassade jag och Mannen i mitt liv ut i badet på nattkvisten. Det var så mycket känslor som behövde sorteras och då är det bästa att krypa ner i badet och reflektera ;) 
Ja det har verkligen varit en helg fylld till brädden av lycka, liv, glädje och kärlek. Nu är jag nytankad och redo för att möta en ny arbetsvecka imorgon! 

Har ni haft en fin helg? 


Maria

9 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa om er lycka- Ja man ska ta varje tillfälle som finns att njuta av. Vilka fina små tusenskönor i korgen. Jättesöta och rosa. Kraaa Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt sprudlande inlägg! Blir riktigt glad av att bara läsa det! Härligt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vad skönt det är när den känslan infinner sig , ett lugn fast man inte alltid vet utgången och du beskriver det så fint så jag känner igen mig på pricken ! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Mysigt du haft det! Man känner verkligen din glädje, härligt!
    Här har det varit fotbollsmatcher och trädgårdsfix.
    Ha en fin start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så skönt att få krama om din mamma (ja allihop såklart) låter som en helg i glädjens tecken och den känslan är skön att bära med sig...
    Vi har fixat i trädgården mannen och jag, skönt att bara gå och skrota runt ibland men ändå få en del gjort

    Kram och ha en bra start på veckan
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Det låter som om du har haft den bästa av helger! ♥

    Kram Jonna

    SvaraRadera
  7. Å, det låter så fint att läsa detta <3
    Det värmer mitt hjärta med!
    Vad vore man utan familjen liksom..
    Vi har varit hemma och myst hela helgen. Ja, jobbat en del i trädgården har vi gjort :)
    Så kroppen känns allt lite mör nu;-)
    Ska ta o kryp ner nu faktiskt, är rätt trött nu:)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  8. Låter som en perfekt helg !!
    Jag har haft myshelg med dottern :)
    Hoppas du får en härlig start på ny vecka med nya möjligheter
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  9. så lite så.

    ja,säsong 3 släpps snart. första i juni.... totalt 5 filmer=)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...