måndag 20 april 2015

Det galet snygga "marockanska" golvet är nu på plats!

Gjort på ett klick ;) 


Ja, eller i alla fall några klick, så var det klart! Vårt galet snygga golv i uterummet. 

Åtminstone så tycker vi att det är galet snyggt. Det finns säkert de som är av annan åsikt ;)

Golvet är från Tarkett och är ett klickgolv i vinyl. Man klickar alltså ihop det. Inget lim alls behövs. Det gick snabbt och enkelt att lägga. (Den som vill, kan läsa mer HÄR

Skönt att gå på och ser ut som marockanskt klinker. Visst, riktig klinker hade varit snyggast, men det var ju inte ett alternativ för oss att ha på det där steget. Det ska bli riktig klinker i resten av rummet. Ett ljust enfärgat golv, som matchar bottenfärgen på det här mönstrade.

Vi ska spackla in golvvärme, innan vi kan lägga klinker. Det blir skönt att få bort plastmattorna som ligger där nu. Det blev väldigt mönstrat.... ;) Bakom ljusstakarna, där Mannen i mitt liv gått loss med kofoten, på panelen... där ska det stå en "backbar" som han ska fylla med öl... Den väntar han på att få dit nu ;)

Ja, jag är galet nöjd med resultatet och det känns lite kul att veta att vi var väldigt mycket bland de första att köpa detta just där vi köpte vårt ;) 

Om ni gillar marockanskt klinker, men av någon anledning hellre vill ha vinylgolv så kan jag verkligen rekommendera detta! Kostade knappt 500Kr/kvm om jag inte minns fel? 




Maria


12 kommentarer:

  1. Den känslan att vara galet nöjd, vilka endorfiner!! Underbart! : )

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt!! Det kommer jag kolla extra på när vi gör vår gästtoalett i höst:)

    SvaraRadera
  3. Men jag dör vad snyggt golv!! Du skall verkligen vara galet nöjd :)

    Ha en bra dag!
    / Jonna

    SvaraRadera
  4. Så snyggt det blev, ska bli spännande att se helheten sedan.
    Ha en fin kväll vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Förstår att du blev nöjd det är verkligen galet snyggt !!!
    Vi tittade ochså på det kaklet när vi gjorde om badrummet men valde granitsten i stället, nu ska jag övertala mannen att vi har detta utanför duschen , för som du säger bara helt galet snyggt
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  6. Japp, galet snyggt blev det. Roligt när man hittar det där lila extra. Kraaam pia

    SvaraRadera
  7. Men wow så snyggt! Jag trodde det var kakel!

    Ni har verkligen supersnyggt överallt!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Håller med dig! Galet snyggt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. mkt snyggt mönster. Blir lite mer liv! Den där öl backs lösningen blir spännande att se ;-)

    SvaraRadera
  10. Var annorlunda men snyggt! Kul att inte ha som alla andra.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Riktigt super snyggt golv. Gillart mycket. Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...