torsdag 23 april 2015

Det där med "New England-stilen", och vad som inspirerar (och ett filmtips)

New Englandstilen, det är min melodi...

Om ni nu inte hade förstått det redan?? ;) Vi ritade Villa Wiker i New Englandstil, med liggande vit panel, fönsterluckor, porch och allt det där...          



Och snart är vi väl klara. Fattas fortfarande den där häng-gungan på porchen. Mannen i mitt liv har en äkta amerikan som ska fixa den, sägs det ;) (Jo, jag har träffat honom, han finns på riktigt! ;) Ja, ja... den som väntar på något gott... Den där amerikanen kanske inte ens vet att han förväntas fixa den? ;) 


Tills dess får vi hålla tillgodo och njuta av solen i rottingmöblerna på framsidan.

Eller på baksidan, vid cafémöbeln. 

Uterummet blir mer och mer klart på utsidan. 
Detaljerna har varit viktiga.

Allt för att få till den där riktiga känslan...




Jag är galet nöjd med resultatet... Och ja... jag är nog lite "New England-nörd", fast jag aldrig ens varit i New England. Men jag har sett på bild, ha ha... ;) Och jag ska absolut åka dit någon gång! 
Någon som inspirerar mig mycket när det gäller New England är Lotta, eller Charlie som hon också kallas, med den HÄR otroligt fantastiska bloggen! Hennes bilder och fängslande texter... en av mina absoluta favoritbloggar! Mycket bilder från den amerikanska kusten och även från New York....
För ett tag sedan tipsade hon oss läsare om filmen "And so it goes". Det var när jag låg nedbäddad i soffan med en av alla baciller som vårvintern drog ner mig i. Minstingen hjälpte mig att söka fram den på nätet. Vi fick dock söka på den svenska titeln för att hitta den. 


Det visade sig vara en väldigt mysig skön film. Och miljön... Åh, så underbart! Det roliga var ju också att Lotta berättade att det var just "hennes miljö", omgivningarna runt hennes trakter, så vi som följt hennes blogg kunde känna igen oss, från hennes bilder. 

Sen i ett annat inlägg visade Lotta sina egna bilder från platser ifrån filmen. Och jag blev alldeles tagen av hur vackra de var, så jag var ju bara tvungen att fråga om jag fick låna dem... Och vet ni, det fick jag! Så här kommer några riktigt fina bilder på "New Englandinspiration" när den är som bäst! När ni ser bilderna förstår ni...







De sista bilderna efter filmtipset är alltså LOTTAS. Och har ni inte besökt hennes blogg tidigare, så G Ö R det! 

Vad tycker ni om "New Englandstilen" ? Gillar ni den? Eller känns den bara för "Amerikansk"? 


Maria

15 kommentarer:

  1. Jag gillar den fast jag kanske inte har den stilen fullt ut. jag är så där galen i allt och vill ha lite blandat romantiskt, lantligt, marint och ja allt. Jobbigt! Precis som det mesta hos mig just nu.. Fina bilder på ert hus och alla detaljer. Härligt! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ni har så himla fint. Gillar också den stilen jättemycket, även om vi inte har just sån stil på vårt hus. Ja, Lottas blogg är verkligen en favvo för mig också. Det verkar vara så underbart vackert i hennes omgivningar. Vill också dit. Vi var på väg i höstas och hade kommit rätt långt i planeringen när dotttern signalerade att hon ville plugga i Cali. Det var bara att ändra planerna. Men att resa till västkusten är verkligen inte fy skam heller. Lottas trakter finns nog kvar senare ;-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Så fin blogg verkligen roligt att få titta in här
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Jag verkligen gillar ert hus. Det är hur fint som helst!=) Älskar att bläddra upp o ner i detta inlägg. Super fint! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är jätte kul att ni fått ihop en helhet i stilen, himla snyggt. Dock har jag inte fastnat i den stilen, vet inte vad jag har för stil. :) Men det betyder inte att jag inte tycker det är fint när jag ser det. Tycker ni gjort ett fantastiskt jobb!

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Jag gillar stilen jättemycket! Ert hus är så jättefint. Jag tror jag sett filmen, men är inte helt säker:)
    Ska kika in på bloggen du länkar till, en nyhet för mig.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Jag gillar ju N E stilen massor massor! Förstås på hus men mkt inredningstilen också som är så varierad, man kan ha både ljust och mörkt tillsammans i en härlig mix. Själv bor jag ju i en trälig mexivilla sen -74 men det gör vi inte nåt åt just nu ;=)
    Jag gick ju lite bananas i Key West på vår semester, det var så mycket östkust-stil där och enormt charmiga hus. Alla med gungstolar på porchen, inte hänggungor! Där min dotter bor i Minnesota finns det också fantastiskt fina hus med liggande panel och i färger som vi inte alls är vana vid här hos oss, men en härlig stil. Förutom deras garage som oftast är så vräkiga och liksom kommer främst på huset och förstör hela intrycket... kram

    SvaraRadera
  8. Ni har ett jättefint hus och det är så snyggt med alla detaljer :)
    Jag gillar också New England-stilen. För några år sen var jag mycket för det här med rött/vitt/blått.
    Nu har jag väl mer gått över till industriell stil, men jag inspireras fortfarande av NE. T ex stjärnor i min inredning, det är ett måste! ;)

    Ha det gott!
    Kram Jonna

    SvaraRadera
  9. Ni har ett grymt fint hus och jag älskar detaljerna, så genomtänkt.
    Ha en skön fredag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Tycker att erat hus är underbart fint .Tack för filmtipset .Ha en härlig fredag.Kram Rita

    SvaraRadera
  11. Ert hus är verkligen fantastiskt!!! Jag har varit utanför New York söder över och där ser det också ut lite så.

    Ja hennes blogg är fantastiskt och tack för filmtipset det hade jag helt glömt bort!!! Den måste jag se!

    Jag gillar New Englandstilen så som du har den!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Underbart! Klart att ni ska ha en hänggunga! Vi fick en i 40årspresent som flera vänpar lagt ihop till! Vi har ju också lite new Enland på utsidan! Gillar verkligen er dörr och porch och fönsterluckor! Jag har varit där i ett och ett halvt dygn och är det någon plats jag vill tillbaka till så är det den! Och du bara måste dit Maria! Jag älskar Lottas blogg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Älskar New England stilen och ditt hus med för den delen :) kram Diana

    SvaraRadera
  14. Gillar såklart och det där du sa påminner om en väninna till oss som sa: Den där mannen där borta, han är kär i mig... han vet inte om det ännu bara ... : )

    SvaraRadera
  15. Ert hus är verkligen vackert med alla sin detaljer! Skulle kunna flytta in direkt!
    Tack för tipset om Lottas blogg, den är ju jättefin!
    Må så gott nu!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...