söndag 19 april 2015

Det där lilla lilla rosa...

Tack för alla rara GRATTIS-hälsningar!


Jag hade en toppendag igår med mina närmsta. Tanken på det där MC-kortet känns fortfarande lite svindlande och aningen läskigt. Det som varit en dröm, som jag alltid tänkt att det är just en D R Ö M, kanske det blir en verklighet en dag. Den som lever får se ;) 

Jag hintade lite om något rosa i vardagsrummet tidigare. Det där lilla lilla rosa... Det är inte mer än några rosa ljus, en rosa hortensia och ett par torkade rosa rosor...

Det började med att jag bara fick ett infall att sy nya kuddar till  fåtöljerna. Det gjorde jag i torsdags, och när jag hade städat vardagsrummet såg det ut så här på kvällen.

De kuddarna som låg där innan har hängt med rätt länge (bara bytts ut över jul) och jag har haft lite svårt för att byta ut dem, då det faktiskt var Mannen i mitt liv som köpte dem en gång. Helt själv, faktiskt! Då känns det lite svårt att plocka bort dem, när han för en gång skull visar lite kudd-intresse ;) 

Men nu ligger det ett par nya kuddar där. Enkla kuddar av en bit gammalt ikea-tyg som jag haft i säkert tio år, liggandes. Vita med bruna sirliga blommor. 

När jag sydde kuddarna, kände jag att det skulle vara fint med en aning rosa. Jag är riktigt svag för färgen rosa, men vill inte ha för mycket av det hemma. Det får inte kännas för romantiskt och "för kvinnligt". Lagom är bäst ;)

Så det där lilla lilla rosa räcker gott och väl i vardagsrummet. 
Jag är rätt säker på att det inte kommer bli så lång rosa period, när hortensian blommat över så är det nog kanske dags för lite blått...? Blått till sommaren... så fräscht.

Men just nu är jag nöjd med det där lilla lilla rosa. Det känns lagom vårligt tillsammans med det bruna. Det är ju så smart att ha en basfärg och att kunna lägga till någon accentfärg som man kan byta då och då om man vill. Jag gillar färg, men vill inte ha samma färg för länge ;) 


Vad tycker ni om färger? Byter ni också färger då och då? 



Maria


11 kommentarer:

  1. Hej
    Jag brukar med byta ut färger lite då och då, nyss bytte jag till turkosa kuddar i sofforna.
    Idag vaknade jag till en fullt inte lika solig dag, det är lite mulet mera men inte jätte kallt, men det kan ju bli bättre under dagen.
    Snart ska jag testa lite yoga här hemma, köpte några dvd om detta så får se om det är något som kan bli bra för min nacke och rygg m m
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så snyggt du gjort, kuddarna är jättefina! Kul att förändra lite. Nja här är det samma kuddar för det mesta, jag behöver nog måla om i vardagsrummet för att kunna ha blått eller rosa. Men visst skulle jag vilja byta ut och förändra.
    Ha en fin söndag vännen. Här ska vi fortsätta riva altanen:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Haha, nä det är inte att leka med det där med när männen visar kudd-intresse. Bäst att hålla i dem länge!

    Verkligen snygga ersättningskuddar i alla fall. Passade så bra där.

    Och förresten, tack själv för gulliga kommentarer hos mig!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Det blev ju jättefint! Jag har också börjat gilla rosa, det måste vara våren :) Men jag håller med, det får inte bli för mycket, lagom är bäst!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Rosa finns alltid någonstans här hemma. jag gillar såklart dina kuddar, alltid. Tror att jag köpt likadan hortensia som du. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. den där rosa... någon slags hortensia?

    SvaraRadera
  7. Men det är ju det som är så roligt med blommor - att man kan byta ut! Jag snöar lätt in på vitt och grönt! En så fin och krispig kombo när det gäller blommor!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder ! Vad fin och mysigt du har det .Ja rosa och turkost gillar jag tycker det blir fint .Ha en skön start på nya veckan .Kram Rita

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder, grattis igen, jag älskar ju rosa så det smyger sig in både här och var kram Diana

    SvaraRadera
  10. Mysigt med rosa till våren. Stort grattis i efterskott till dig! Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Ååååå STOOORT GRATTIS i efterskot vännen!!!
    Så fint med det rosa... Jag gillar verkligen de färgerna, rosa, dimlila, grått... ja gansa dämpade ljusa toner.
    Men blått, ja det är verkligen alltid fräscht!
    Ha nu en toppenmåndag!
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...