torsdag 2 april 2015

Att höra en speciell röst

Tack för all omtanke om mig och hen...


Hen är... ingen mindre än min älskade lilla mamma faktiskt... som alltså inte har hälsan just nu. Jag går inte in på detaljer, dels för att jag inte vill att  någon skriver om något självupplevt, i det ämnet, som kan kännas skrämmande och deprimerande, dels av hänsyn till min mamma. (Hoppas hon inte misstycker att jag nämnder detta, men ni känner henne ju inte och de som känner henne vet ju) Men det är allvar... kan jag säga. 
Jag pratade länge med henne i telefonen igår och det var S Å skönt att höra hennes röst. Höra att hon lät som hon brukar. Man vill ju att ens mamma alltid ska vara som "vanligt" om ni förstår hur jag menar. På något konstigt vis räknar man med det. Att mamma alltid ska finnas, och vara den mamma hon alltid varit sedan man var liten... Jag som blivit så oerhört känslig med åren, är riktigt förvånad över att jag inte tog till lipen där i telefon?! ;) Fast det var nog för att hon lät som vanligt... ;)
Och nog är hon som vanligt... på både gott och ont... den lilla mammaskrutten hade städat toaletten igår... Jag förbjöd henne att göra sådana saker i fortsättningen, och sa att det kunde ju faktiskt pappa göra! Jo... men han hade dammsugit... Mammor!!! ;) 

Hon lovade i alla fall att hon inte skulle göra många knop i påskhelgen, sitta i solen och få lite frisk luft! Låter som en riktigt bra idé och jag tänker göra likadant! Inte göra mer än vad jag vill eller orkar och sitta i solen med kaffe. Vi hoppas på sol alltså! 
Vad gäller materiella ting, så är det inte tingen i sig, som är viktiga, det var inte det jag menade i inlägget igår. Utan det är nog mer att ett städat hem, som känns trivsamt möblerat och där färger och saker är "noggrant utvalda" ger mig lugn och en slags balans till mitt annars ganska "brokiga" arbetsliv, med mycket färger i miljön, mycket ljud och en hel del stress emellanåt... många intryck... Det är viktigt för mig att kunna koppla av hemma och det gör jag genom att piffa och fixa eller bara känna att det är ordning runt om. 

Så nu dags för ett "tidigt" arbetspass och sedan påsklov!




Maria

8 kommentarer:

  1. Fint skrivet om kärlek till din mamma! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Hon är nog glad att ha dig som dotter. Sänd henne omtanke från oss alla läsare. : )

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet om mamma din. Skickar kramar till er! Kram

    SvaraRadera
  4. Ojoj, jag förstår att världen vändes upp och ner! Skönt att det verkar vara bättre och att hon lät som vanligt. Ett sånt där samtal kan man nog inte förbereda sig på, som sagt.

    Ha en skön kväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Mamma är alltid mamma och dom ska ju bara vara som vanligt.
    Varm kram till dig !
    Pia

    SvaraRadera
  6. Så skönt att lilla mamma mår bättre!
    Precis så kände jag när min pappa, så hastigt gick bort! Han som alltid funnits där, skulle ju fortsätta att göra det! Ja du, livet är förunderligt!
    Önskar dej nu, en ljuvlig påsk!
    Var rädd om dej! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Å, Maria!!
    Så skönt att ni pratade och hon lät sig lik. Jag förstår precis hur du känner. Våra mammor som vi behöver <3

    Hoppas påsken blir fin trots allt. Sköt om dig och som Finaste mattan skriver, sänd henne vår omtanke!

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...