tisdag 17 mars 2015

Tid för vårpynt

Vi har passerat mitten av mars


Om några dagar är det vårdagjämning. I mitt tycke är det vår redan när vi kliver in i mars månad. Dock får man vara beredd på bakslag och att det kan finnas snö kvar. Men det är vår. Mars är en vårmånad. Precis som att December är vinter oavsett snö eller flera plusgrader ;) 

Ljusslingor, de gamla skidorna, skridskorna och annat vinterpynt är bortrensat ute på porchen. Istället har jag köpt lite vårlökar och ställt ut. Kanske tar frosten dem? Men än så länge har det funkat. Jag kunde absolut inte låta bli att köpa hem dem och fixa lite i helgen när det var så soligt och fint! 
Även lilla cafégruppen på baksidan, ute vid spabadet har fått lite påskliljor istället för vinterns tallris. 

En liten krans med ägg pryder numera husväggen, på framsidan. Borta  är vinterkransen, precis som vintern...

Idag har jag köpt lite björkris som ska få lite rosa fjädrar. Och pärlhönsfjädrarna som jag köpte för ett par år sedan, ska också plockas fram. Snart är det påsk och jag pyntar långt ifrån så mycket till påsk, som till jul! Men ändå... jag gillar att "pynta" lite efter årstid och eftersom jag "vinterpyntar" till jul, så är det ju klart att jag "vårpyntar" till påsk... ;) 


Har ni något vårpynt eller påskpynt framme redan?


Maria 

10 kommentarer:

  1. Så vårfint du gjort på utsidan. På fredag ska jag köpa vårblommor och sätta här hemma. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Så fint och mysigt du gjort! Härligt med vårpynt. Jag har inte börjat ännu, men snart så:) Det stod en låda penséer från svärmor utanför dörren när jag kom hem. Men på fredag skulle ju vintern komma tillbaka säger de, trist.
    Ha det gott vännen. I morgon sker lite nya förändringar på jobbet, jag tror och hoppas det blir positivt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Inte mycket pynt här men som alltid fint hos dig! :-)

    SvaraRadera
  4. Så härligt fint du har gjort. Älskar din veranda. Det är verkligen vår tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Alltid lika mysigt och fint hos dig. Jag ska dra igång vårpyntet i morgon. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Er veranda är så otroligt fin!!! Kul at tkunna pynta lite där med!
    Här har vi ju ingen trevlig entré... ÄN!!=) Men i vår ska vi ju bygga till så vi får större entré/hall, ska bli så härligt!
    Sen ska vi bygga altan ihop med entre´n sen. Inte i år då, en sak i taget;-)
    Sov gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Så himla fint du gör! Er poroch är ju så läcker! Jag har också planterat lite vårlökar. Härligt när man kommer så långt på året!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Så fint du har gjort det! Jag tycker också det är vår redan.. Visst lite bakslag får man räkna med ;) Kram

    SvaraRadera
  9. God morgon!
    Visst är det ljuvligt att våren närmar sig!
    Bara det att gatorna blir sopade från allt grus..är ju underbart!
    Jag pyntar nästan ingenting till påsk. Tycker att det går så bra ändå!
    Ha en fortsatt ljuvlig dag! Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Fint det har blivit på din porch, vackert med alla vårblommor, underbart. Jag pyntar lite inför påsken jag med men inte så mycket som till Julen, hoppas du får en härlig onsdag.

    Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...